خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

هرخانواده شیعه به داشتن فرزندی طلبه افتخار کند/ حق طلبی را از عمارها، اباذرها و مقدادها بیاموزیم

امام جمعه دامغان با بیان اینکه حیات طیبه علما سبب ماندگاری مکتب شده است، گفت: یک عالم دینی می‌تواند منشأ اثرات نیکوی فراوانی برای جامعه اسلامی باشد، هر خانواده شیعه باید به داشتن فرزندی طلبه یا روحانی افتخار کند.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۰۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در گردهمایی معنوی والدین و خانواده های طلاب حوزه علمیه فاطمیه خواهران دامغان که صبح امروز به میزبانی این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: نباید ریسمان و اختیار زندگی مان را به موج مخرب ضد ارزش های غربی بسپاریم که با رنگ و لعاب های افسونگر آلوده به گناه پایه های نهاد مقدس خانواده را در جامعه اسلامی ما نشانه گرفته است.

امام جمعه دامغان با بیان این مطلب که طلاب جوان باید زندگی ساده و به‌دور از تجملات رهبر معظم انقلاب را به عنوان الگویی معاصر و ملموس سرمشق سبک زندگی خود قرار دهند، افزود: حیات طیبه علما و روحانیان بزرگ سبب ماندگاری این مکتب تا به امروز شده است، باید در مسیر بندگی خداوند قرار بگیریم و به عنوان علمای دین کمک کنیم مردم جامعه  زندگی‌شان در مسیر لله قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه افتخار نبی مکرم اسلام به عنوان انسان کامل، بندگی خالصانه خداوند بوده است؛ ما نیز بکوشیم در همه ایام سال بندگی و عبادت ما همچون رمضان باشد، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیان وظایف اصلی را در حفظ و نشر معنویت در جامعه دارند و والدین طلاب باید به آنها برای گام برداشتن در این مسیر خطیر روحیه و انگیزه بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با تأکید بر اینکه هر خانواده شیعه باید به داشتن فرزندی طلبه یا روحانی افتخار کند، خاطر نشان کرد: هر یک از ما باید بخاطر داشتن خانواده‌ای پاک شکرگذار درگاه خداوند باشیم زیرا خانواده سالم و متدین و با اخلاق نوید دهنده پرورش نسلی پاک و سالم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خطاب به خانواده طلاب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: یک عالم دینی می‌تواند منشأ اثرات نیکوی فراوانی برای جامعه اسلامی باشد، مثال بارز آن وجود گرانقدر امام خمینی(ره) است، تشکیل حکومت اسلامی، اعتلا و اقتدار کشور، هزاران خدمت کوچک و بزرگ به اقشار مختلف و استقلال و آزادی میهن اسلامی از ثمرات حرکت این روحانی جلیل القدر و پرچمی است که از حوزه‌های علمیه برافراشته شد.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه باید حق محور باشیم و چون اباذرها و عمارها و مقدادها پشتیبان و گوش به فرمان ولایت، بصیرانه در میدان مقابله با زیاده خواهی دشمن ظاهر شویم افزود: در نقطه مقابل حق محوری سه دسته وجود دارند نخست مخالفان علنی حق و حقیقت، دوم افراد بی تفاوت و سست عنصر و سومین گروه دودل ها و شکاکان هستند که از تشخیص حق و باطل عاجزند.

وی با بیان اینکه علم چراغ خرد و گمشده مؤمن است، اظهار داشت: همچون اهل بیت(ع) باید همه کار ما برای خدا باشد، فرزندی که به حوزه فرستادیم را وقف راه رضای خدا بدانیم، به مسیردنیاطلبی نرویم، امیرالمؤمنین(ع) در بیانی شریف تضمین می کند که هرکس در مسیر اعتلای دین حرکت کند، خدا دنیایش را تأمین می کند، روزی را تنها مادیات ندانیم همانا معنویت وجود و شخصیت انسان را می سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها