نمایشگاه خوشنویسی قرآن مازندران در قالب « کتابت وحی» به میزبانی آمل رسید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اعلام اینکه ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار مهم است، ادامه داد: خوشنویسان علاوه بر نوشتن و کتابت آیات الهی، در زمینه ترویج و عمل به قرآن تأمل و توجه خاص دارند.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۳۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امیر امیرنیا  در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره همایش استانی کتابت وحی به میزبانی دانشکده علوم قرآنی این شهرستان، اظهار کرد: کتابت وحی برای نخستین‌بار توسط هنرمندان شهرستان آمل در قالب همایش به اجرا درآمد و در آن کاتبان وحی استقبال خوبی داشتند.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد در زمینه برگزاری همایش کتابت وحی، افزود: کتابت نهج هم در دستور کار این اداره قرار دارد تا در آینده با حضور هنرمندان و خوشنویسان سخنان ارزشمند امام علی(ع) گردآوری شده و بیشتر در زندگی اجرا شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اعلام اینکه ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار مهم است، ادامه داد: خوشنویسان علاوه بر نوشتن و کتابت آیات الهی، در زمینه ترویج و عمل به قرآن تأمل و توجه خاص دارند.

این مسؤول با اعلام اینکه سعی داریم تا تفاهم‌نامه‌ای بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و دانشکده علوم قرآنی برای هماهنگی بیشتر در امور فرهنگی، دینی و قرآنی منعقد شود، بیان کرد: باید با تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی بیشتر شاهد اثرگذاری مناسبت‌ها بوده و فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه گسترش یابد.

امیرنیا با اعلام اینکه سعی داریم تا در آینده بازارچه فروش آثار هنری و خوشنویسی در این شهرستان تشکیل شود، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد بازارچه فروش آثار هنری با هدف ایجاد اکسپوی شهرستانی می‌تواند مکان مناسبی برای ارائه آثار برجسته هنرمندان به هنردوستان باشد.

رئیس انجمن خوشنویسان آمل نیز با اعلام اینکه برگزاری همایش استانی کتابت وحی نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دارد، بیان کرد: هر سال در این همایش تنوع برنامه‌ها اولویت ما است البته کتابت وحی یازدهمین دوره خود را در آمل تجربه کرده است.

جواد حیدری افزود: سابقه خوشنویسی به فرهنگ بسیار درخشان اسلام و ایران باز می‌گردد و مؤلفه‌های عرفانی و آموزنده دارد.

وی با اعلام اینکه کتابت وحی برای ارائه رسالت هنرمندان در عرصه خوشنویسی است، تصریح کرد: در این همایش بیش از 100 استاد برجسته خوشنویسی مازندران از 10 شهر گرد هم آمدند تا آیات قرآن را کتابت کنند.

حیدری گفت: در این همایش اساتید بزرگ خوشنویسی همانند استاد فراست، استاد مهدی فلاح، استاد سهیل محمودی و استاد اسرافیل شیرچی از نزدیک بر روند فعالیت خوشنویسان نظارت داشتند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها