جذب اعتبارات اسناد خزانه استان

۶۱۶ میلیارد ریال از اعتبارات اسناد خزانه کهگیلویه و بویراحمد جذب شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۹۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: ۹۲ درصد از اعتبارات ۶۷۰ میلیارد جذب اعتبارات اسناد خزانه استانریالی اسناد خزانه اسلامی سال گذشته استان معادل حدود ۶۱۶ میلیارد ریال جذب شد.
حسن نوروزی با بیان اینکه اسناد خزانه اسلامی ابزار و روش جدیدی برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی به‌منظور شتاب بخشی در اجرای آن‌ها است افزود: سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ استفاده از اسناد خزانه اسلامی در استان جا نیفتاده بود و مدیران اجرایی، نهادهای دولتی و پیمانکاران استان نیز استقبال چندانی از آن نمی‌کردند.
وی ادامه داد: اقتصاد استان بدون احتساب نفت جزء رده‌های ۲۹، ۳۰ یا ۳۱ کشور و با احتساب نفت نیز بین رتبه‌های اول تا سوم است.
نوروزی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان برنامه و بودجه استان تدوین و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد گفت: براساس این برنامه باید اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۴۰۰ سالانه به‌طور میانگین هشت درصد رشد کند و نرخ بیکاری آن نیز از ۱۳ و ۳ دهم درصد کنونی به ۱۰ درصد برسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بیان کرد: تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد استان تا سال ۱۴۰۰ مستلزم ایجاد سالانه حدود هفت هزار شغل و انجام ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل‌های مختلف شامل بودجه عمومی، تسهیلات بانکی، اعتبارات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است.
ارسال نظرات