پیشرفت ۴۰ درصدی آبرسانی به ۱۱۸ روستای بهمئی

آبرسانی به ۱۱۸ روستای شهرستان بهمئی از سد کوثر هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۶۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: 118 روستای شهرستان پیشرفت ۴۰ درصدی آبرسانی به ۱۱۸ روستای بهمئی از سد کوثربهمئی با جمعیت 21 هزار و 93 نفر با عملیاتی شدن طرح بزرگ آبرسانی به این روستاها از سد کوثر از بن بست کم آبی خارج می شوند.
فیض الله پاسره افزود: این طرح شامل فرایندهای شبکه توزیع و خط انتقال، 6000 متر مکعب مخزن، موتورخانه، ایستگاه پمپاژ و چاه است که هم اکنون حدود 40 درصد از عملیات اجرایی این طرح بزرگ انجام شده است.
وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه شرایط خاص توپوگرافی، مسیرهای سخت و در برخی موارد نبود منابع آب پایدار عملیات آبرسانی به روستاها سخت است اما این مسائل نتوانسته تلاش این مجموعه برای آبرسانی پایدار به روستائیان گرانقدر خللی ایجاد کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: هم اکنون نزدیک به 100 طرح بزرگ و کوچک آبرسانی در روستاهای استان در حال اجرا است.
پاسره با بیان اینکه بخشی از طرح های آبرسانی شامل 18 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی از محل اعتبار 381 میلیاردی صندوق توسعه ملی در حال فعالیت است افزود: با تکمیل آنها حدود 100 هزار نفر از آب پایدار برخوردار خواهند شد که برخی از طرح ها تمام شده و برخی نیز در حال فعالیت است.
مدیرعامل آبفای روستایی استان در پایان گفت: با توجه به شروع فصل گرم سال و خشکسالی های چند سال اخیر، حراست و صرفه جویی آب یک ضرورت جدی به شمار می رود، این صرفه جویی باید هم از طرف ما در مقابله جدی با هدر روی آب باشد و هم از سوی مردم در مصارفی که دارند، تا بتوانیم بدون نیاز به جیره بندی و کم آبی از فصل گرم سال عبور کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار