با حضور مدیران کل ادارات و نهاد ها و سازمان های استان جلسه ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور شمال غرب در استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۲۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت یادمان های شهدای استان و کیفیت و نحوه میزبانی از زائرین اعزامی و بررسی موانع و مشکلات موجود و همچنین اقدامات انتظامی، ترافیکی و امنیتی راهیان نور شمال غرب برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء در این جلسه راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: امروز که ایران اسلامی و بخصوص جوانان کشور ما با هجمه های فرهنگی روبرو هستند راهیان نور بعنوان یک عملیات فرهنگی می تواند توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کرده و ضامن سلامتی اجتماعی جوانان و نوجوانان باشد.

سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از محوری‌ترین موضوعات در نمایش نبردهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: در این اردوها مردم با رشادت‌ها و نبردها رزمندگان اسلام از نزدیک آشنا می‌شوند.

سرهنگ وحیدی افزود: باید تمام تلاش‌های لازم برای آشنایی مردم با شهدای شمال غرب و سایر نقاط کشور توسط راویان و سایر مسئولان کاروان‌های راهیان نور انجام شود. آشنایی مردم خصوصا جوانان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در کاروان راهیان نور زمینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌کند.

در ادامه جلسه مسئول سازمان اردویی گردشگری و راهیان نور سپاه شهداء استان گزارشی از آخرین وضعیت یادمان ها و نحوه تعامل و همکاری نهادهای زیربط ارائه نمود.

سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی ضمن ارائه گزارش، اقدامات انجام گرفته سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور استان در راستای میزبانی هر چه بهتر از زائرین اعزامی از مناطق مختلف کشور به این استان را ارائه نمود و بر برطرف کردن مشکلات و موانع احتمالی در یادمان ها توسط دستگاه های معین تاکید کرد.

در ادامه جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید موضوع دفاع مقدس و مسائل مرتبط با آن و شهدا با دید و نگاه سیاسی نگریسته و سنجیده شود .

رادفر با بیان اینکه سیاسی نمودن مسائل مربوط به دفاع مقدس و شهدا درست نیست و در این دید و نگاه سلیقه های مختلفی وجود دارد لذا با وجود اینکه خود دفاع نمودن سیاسی است ولی موضوع دفاع مقدس و مسائل مرتبط با آن و شهدا به نوعی باید با دید منفعت ملی نگریسته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: دفاع مقدس مربوط به همه قشرها است و همه باید تمام توان و تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آن به جوانان به کار بست .

وی افزود : تضاد و اختلافی که بین ما و دنیای استکباری وجود دارد و مبنا و اصول و ارزشهایی که در کشور ما وجود دارد باعث می شود تا دشمنان همیشه درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی باشند و در این میان دست به هر توطئه و دشمنی می زنند لذا در چنین شرایطی حفظ روحیه ایثار و از خود گذشتگی لازم و ضروری می باشد .

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروز موجب همگرایی می شود برگزاری همین اردوهای راهیان نور است، اظهار داشت : حضور جوانان قوم های مختلف در کنار هم در این اردوها خود عاملی برای همگرایی است و نشان می دهد که سالها پیش نیز با این همگرایی در کنار هم از مرز و بوم دفاع نمودند و با ایثار و از خود گذشتگی افتخارآفرینی ها کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین به 7 تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت اشاره نمود و از مسئولان ذیربط خواست تا همکاری های لازم را برای برگزاری بهتر مراسم این روز در سردشت را انجام دهند.

ارسال نظرات