خبرهای داغ:

نشست ساليانه مودت در سپاه خوی برگزار شد

در راستای قدردانی از زحمات فرماندهان حوزه ها و پایگاه های سپاه خوی و ایجاد انس و مودت در بین آنها مراسم افطاری تحت عنوان نشست مودت در تالار ارتش این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۱۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نشست طرح مودت طرحی است که همه ساله به منظور آشنا شدن خانواده‌های بسیجیان با یکدیگر و همچنین آشنایی آنها با اهمیت کار فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در ماه مبارک رمضان برگزار می گردد.

تقویت روحیه نشاط معنوی در خانواده بزرگ بسیج، ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی بین خانواده ها از جمله اهداف برگزاری این طرح می توان عنوان کرد.

اما امسال این طرح حال و هوای خاصی داشت چرا که سخنران دعوتی از مدرسان تغذیه و طب اسلامی مطالب ارزشمندی از تغذیه سالم را برای خانواده مطرح کرد.

حاجي شاه ولدی در این ضیافت الهی ضمن قبولی طاعات و عبادات از بین رفتن سلامتی افراد جامعه را ناشی از ناسپاسی و ناشکری در برابر نعمت‌های خداوند عنوان و افزود: مردم باید آداب و رسوم زمان‌های پیش مانند استفاده از محصولات طبیعی و سنتی، مصرف نوشیدنی‌های طبیعی و کم کردن چای، عدم استفاده از روغن‌های نباتی، تهیه و پختن نان با روش سنتی و استفاده از نان سبوس دار که در قدیم قوت جان بود اما امروزه قاتل جان شده، را در الگوی تغذیه خویش احیا کنند.

مدرس تغذیه و طب اسلامی با اشاره به تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: برای این‌که بعد از پایان ماه رمضان بدن ضعیف نشود باید تغذیه سالم داشته باشیملذا باید در خوردن وآشامیدن مابین افطار تا سحری دقت کافی داشته باشیم و با برنامه ریزی پیش برویم.

وی در این زمینه گفت:حتما باید غذا را خوب بجویم، برای افطار وعده‌های کوچک بخوریم،غذاهای چرب نخوریم،بین افطار و سحر آجیل‌ خام مصرف کنیم،در غذا خوردن زیاده‌روی نکنیم،غذاهای شور نخوریم و ....

حاجي شاه ولدی همچنین به برخی از سوالات حضار در رابطه با سوءتغذیه و استفاده از مواد غذایی شیمایی پاسخ دادند.

ارسال نظرات