عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای کامل تعهدات اقتصادی برجام گفت: وزارت خارجه موارد نقض برجام را پیگیری کند.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۸۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با تأکید بر لزوم برقراری روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب گفت: باید پذیرفت در حال حاضر امکان ارتباط و مبادلات بین بانک های داخلی با بانک ها خارجی به سطح مطلوب نرسیده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مطالبات جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام، رفع موانع و محدودیت های اقتصادی بوده است، اما در این رابطه بدعهدی هایی وجود دارد.

وزارت خارجه موارد نقض بخش اقتصادی برجام را پیگیری کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص کارشکنی‌های فراوان آمریکایی‌ها در مقابل بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی برجام افزود: تمامی 6 کشور مذاکره کننده با جمهوری اسلامی ایران موظفند شرایط اجرای صحیح مفاد برجام را فراهم کنند و وزارت خارجه نیز باید دقیقاً موارد نقض برجام را پیگیری کند.

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: فشار آمریکایی ها به بانک های بزرگ خارجی برای عدم برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی قابل قبول نیست بنابراین نباید بانک های اروپایی از دستورات آمریکایی ها پیروی کنند.

وی افزود: اینکه برخی از کشورها بخواهند از اجرای تعهدات اقتصادی برجام طفره بروند باید پیگیری شود و مسئولان وزارت خارجه باید با هماهنگی با وزرات اقتصاد در این رابطه هشدار های مؤثری ارائه دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بانک های جمهوری اسلامی نیز باید عملکرد تخصصی خود را بر مبنای استانداردهای مالی  به روز دنیا قرار دهند تا زمینه تسهیل روابط اقتصادی کشور فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها