یکی از بسیجیان فعال اقتصادی گلستان در گفتگو با «بسیج»:

دستور العمل های بانک مرکزی با واقعیت بانکداری همخوانی ندارد

محمد شهرکی گفت: دستور العمل های بانک مرکزی با آنچه در واقعیت بانکداری کشورمان دیده می‌شود مطابقت نداشته و با یک نوع عدم همخوانی مواجه است.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۴۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

محمد شهرکی یکی از بسیجیان فعال در حوزه اقتصادی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نقش بانکداری در ترمیم بحران اقتصادی بیشتر موثر است. بانک‌ها باید بتوانند در اوج بحران مالی عملکرد بهتری از خود نشان دهند. دلیل اصلی بحران بانکی را می‌توان در ناتوانی مقررات مالی دانست.

وی با بیان اینکه لزوم بازنگری برای ارزیابی مجدد عملکرد سیستم مالی و مقرراتی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد افزود: با وجود نواقصی از قبیل عدم شفافیت لازم، هماهنگی مقرراتی در بانکداری فرصتی مناسب برای توسعه و گسترش اقتصادی است.

شهرکی در ادامه بیان داشت: بانک ها با مشکلات فراوانی در سود دهی مواجه شده است. مقررات بهینه در نظام بانکداری می‌تواند نقش موثری در اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیر بنایی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: دستور العمل های بانک مرکزی با آنچه در واقعیت بانکداری کشورمان دیده می‌شود مطابقت نداشته و با یک نوع عدم همخوانی مواجه است. این تفاوت‌ها ناشی از آن است که باید نهاد یا نهادهایی به صورت تخصصی، مدیریت و نظارت عالی بر مسائل پولی و مالی کشور را عهده دار شوند. رکن ضروری و بی‌طرفی و استقلال لازمه مدیریت و نظارت سالم  در نظام بانکداری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار