مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام زمان(عج) در نشست مصون سازی سپاه شبستر گفت: سلامت هرجامعه ای در گرو سلامت خانواده است چراکه خانواده رکن رکین جامعه بوده و همواره باید ازآسیب های فرهنگی مصون بماند.
کد خبر: ۸۸۷۳۲۹۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد امینی افزود: در سیره و سبک زندگی همه انبیا و ائمه اطهار(ع) بر عنصر تعالی بخش خانواده تاکیدات ویژه ای شده است و همه آن ها برحفظ و حرمت خانواده بعنوان حیاتی ترین و مهم ترین نهاد اجتماعی که اجتماعات گسترده بشری را بوجد می آورد تاکید کرده اند.

وی با اشاره به آموزه های وحیانی اسلام و برخی از آیات قرآن اظهار داشت: حصار مصون ساز خانواده نماز، زکات و نان حلال است و حیا، پاکدامنی و غیرتدینی و صلابت و اخلاص وشجاعت و دیگر سجایای ویژه اخلاقی از خانواده حلال و پاک نشات گرفته و جوامع استوار و پایبند به اصول اخلافی را بوحود می آورد.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: برعکس بی حیایی و بی غیرتی و دیگر رذایل پلید اخلاقی که در جوامع وجود دارند محصول بی اعتقادی و بی دینی و عدم ارتزاق نهاد حانواده از نان و برکت حلال است که مشکلات جدی را در مسیر تکامل و رو به رشد جوامع انسانی پدید می آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ امام زمان(عج) با تاکید بر اهمیت نهاد خانواده به عنوان حیانی ترین و مهمترین عنصر اجتماعی، ارتباط با خدا و ورود درحصار اهل بیت(ع) و پایبندی به ارزش های اخلاقی را تنها راهکار مصون شدن نهاد مقدس خانواده از انواع آسیب ها و پلیدی های اجتماعی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همه روابط پاک خانوادگی و اجتماعی درگرو ارتباط مداوم با خداوند متعال است و هر رابطه دیگری باهر عنوان باید در پرتو ارتباط باخدا و تلمذ از انوار تابناک الهی باشد و بتواند مسیر حرکت خانواده را به سعادت و خوشبختی و حیات طیبه انسانی رهنمون شود.

ارسال نظرات