خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اظهار کرد:

لیالی قدر عاملی موثر در تذهیب نفس

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: در شب‌های قدر مردم بیشتر از همیشه به سمت اهل‌بیت و خداوند سوق پیدا می‌کنند لذا به برکت این شب‌ها آمار جرم و جنایت تا میزان بسیار بالایی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۷۳۱۵۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون فضیلت شب‌های قدربا اشاره به سوره مبارکه قدر اظهار کرد: شبهای قدر از پرفضیلت‌ترین شب ها است که تمام اعمال و کردار سالانه ما در این شب رقم می‌خورد.

وی با بیان این که یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم شب قدر اصلی است، تبیین کرد: شب‌های قدر شب مناجات و دعا با خداوند است و ما در این سه شب چهارده معصوم و خداوند را با اوصاف مختلف وصی خود قرار می‌دهیم.

این مسئول توضیح داد: در شب‌های قدر مردم بیشتر از همیشه به سمت اهل‌بیت و خداوند سوق پیدا می‌کنند لذا به برکت این شب‌ها آمار جرم و جنایت تا میزان بسیار بالایی کاهش می‌یابد.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) تشریح کرد: همانطور که در آیات سوره قدر نیز آمده است فضیلت اعمال در شب قدر از هزارماه که برابر با 83 سال از عمر آدمی است والاتر است و ما باید این شب را قدر بدانیم.

حجت‌الاسلام مصطفایی تصریح کرد: ما باید از خداوند بطلبیم و بخواهیم که توفیق عبادت و بندگی هرچه بیشتر در درگاهش را در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم از ماه مبارک رمضان را نصیب ما بگرداند.

وی ماه رمضان را ماه ضیافت الهی که همه در آن دعوت هستند عنوان کرد و با اشاره به مثالی در این خصوص گفت: در این ماه سفره برکت الهی در سراسر عالم گسترانیده شده و اگر کسی نتواند به فضیلت این ماه دست یابد مشکل از کوتاهی کردن خود اوست.

این مسئول در خاتمه ماه رمضان را ماه توبه و مغفرت خواند و متذکر شد: شب‌های قدر بهترین زمان برای توبه در پیشگاه الهی است و در این شب فرشتگان بر زمین نازل شده و شاهد و نظاره‌گر اعمال ما هستند و شایسته است که عبادات ما در این ماه و به ویژه شب‌های قدر طوری باشد که پس از آن همچون نوزاد تازه از مادر متولد شده پاک باشیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار