خبرهای داغ:
نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری بهره بردای دریاچه نمک به مجتمع اقتصادی کمیته امداد گفت:حق۴۴ درصدی دریاچه نمک از این بهره برداری بایدبرای شهرستان آران وبیدگل محفوظ بماند.
کد خبر: ۸۸۷۳۰۰۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران  و بیدگل  به نقل از شبستان، دکتر سید جواد ساداتی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: در این زمینه در حال رایزنی با مسؤولان و شرکت بهره بردار هستیم و امیدواریم فعالیت های اقتصادی این مجتمع در کنار دریاچه نمک مستقر و سهم آران و بیدگل از آن لحاظ شود.

آران و بیدگل ظرفیت خوبی برای پرورش آرتمیا است  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز در محورهای جدید توسعه و سرمایه گذاری در حوزه ظرفیت های ویژه شهرستان آران و بیدگل همچون آب شور تأکید کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد این ظرفیت های جدید در منطقه هستیم که از جمله آن کشت و پرورش آرتمیا یا میگوی آب شور است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه آرتمیا به عنوان اصلی ترین اقلام و منابع غذایی آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم زمینه برای کشت این نوع محصول در آران و بیدگل فراهم شود تا بتواند منطقه را در این مقولات به قطب کشور تبدیل کند و توسعه آبزی پروری در کشور را به همراه داشته باشد.

رفع موانع احداث بیمارستان های  امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل

نماینده مجلس دهم به تحولات حوزه سلامت در منطقه اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت و درمان با تغییرات مدیریتی، تأمین تجهیزات متعددی برای مراکز درمانی شهرستان داشتیم و موانع احداث بیمارستان های امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل رفع شده و احداث درمانگاه ابوزیدآباد در حال پیگیری است.

سید جواد ساداتی نژاد جاده های مواصلاتی را یکی از حیاتی ترین موضوعات شهرستان آران و بیدگل و محور توسعه این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: برخی جاده‌های مواصلاتی شهرستان، وضعیت مناسبتی ندارند، به همین دلیل بر روی این موضوع تمرکز بیشتری داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: جاده کنار گذر آران و بیدگل در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین اتصال سفیدشهر به آران و بیدگل انجام شده و محور مواصلاتی سفیدشهر و ابوزیدآباد به کاشان و ابوزیدآباد به فخره و حسین آباد در حال پیگیری است.

ساداتی نژاد افزود: زیرگذر دوم جاده نوش آباد که ورودی آن از کاشان خطرناک بود در حال احداث است و روشنایی بلوار ورودی آن نیز انجام شده است.

مشکل اسناد مالکیت شهرک های صنعتی آران و بیدگل برطرف شده است.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی رفع مشکل اسناد مالکیت شهرک های صنعتی آران و بیدگل را از دیگر موضوعات مهم منطقه خواند و اظهار داشت: جبهه اصلی ما در شرایط کنونی شهرک های صنعتی است.

ساداتی نژاد افزود: صاحبان صنایع علیرغم رکود عمیق اقتصادی، ایستاده اند تا چراغ تولید و اشتغال روشن بماند، از این رو با تلاش گسترده، مشکل اسناد مالکیت شهرک های صنعتی برطرف شد تا شاهد رونق در تولید و اشتغال باشیم.

تبخیر شش و نیم میلیارد لیتر آب از طریق کولرهای آبی منطقه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، موضوع مهم دیگر دشت کویر را بحران آب خواند و گفت: علیرغم اینکه حیات این منطقه دچار چالش است، ۵۶۷ لیتر آب در ثانیه از طریق کولرهای آبی در حال تبخیر است و در مجموع شش و نیم میلیارد لیتر آب از خردادماه تا شهریور از طریق این کولرها تبخیر می شود.

دکتر ساداتی نژاد بر لزوم تغییر رویکرد عمومی و استفاده از کولرهای گازی به جای کولرهای آبی در منطقه تأکید کرد و گفت: لازمه این امر، تغییر تعرفه برق و کاهش قیمت آن است. در حالی که متوسط درجه حرارت در این منطقه یک درجه از شهر قم بالاتر است، مردم برای مصرف آن سه برابر پرداخت می کنند و این مطالبه مردم به دلیل رعایت عدالت است.

نماینده مجلس دهم افزود: پیگیری هایی طی ۹ ماه گذشته صورت گرفت و نهایتا موافقت وزارت نیرو برای ارائه درخواست مردم این منطقه مبنی بر کاهش تعرفه چهار ماهه در خرداد تا شهریور به منطقه 3 گرمسیری و شباهت پرداخت آن به استان قم در هیئت دولت اخذ شد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: مردم منطقه انتظار دارند کمیسیون اقتصادی دولت این حق و مطالبه به حق مردم را تصویب کند تا شرایط مطلوب تری در پرداخت هزینه های برق داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: آران و بیدگل شهرستانی نمونه با قدرت اقتصادی برتر و منابع انسانی هوشمند است، لذا باید همه با وحدت و همدلی و انسجام تلاش کنیم منطقه ای ویژه برای زندگی آرام، امن و مؤمنانه در ایران اسلامی بسازیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها