وضعیت اسفناک آب شرب شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور باعث شده است که مردم روزه دار این شهرستان مجبور به استفاده ازآبی شور وغیرقابل شرب شوند.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۹۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  شهروندان قلعه گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور با وجود گرمای بالا ۵۰ درصد در ماه مبارک رمضان  از مشکل نبود اب بهداشتی  و قابل شرب  رنج می برند.
 
 
درگفت وگو با با تعدادی از شهروندان بعضی از محلات قلعه گنج آنها بیان داشتند  : موضوع نبود آب شرب مناسب را بارها به  فرمانداری و اداره آب و فاضلاب شهری قلعه گنج مطرح کرده ایم و مشکل خود را به گوش مسئولان رسانده ایم و حتی بارها از طریق رسانه های مختلف نیز این موضوع بیان شده است اما گویی گوش مسئولان بدهکار نیست و هر بار وعده های بدون عمل و اجرا می دهند.
 
 
آنها در تشریح وضعیت اب شرب قلعه گنج ابراز کردند:آب شرب بعضی از محلات شهرستان قلعه گنج  در بعضی از ساعات شبانه روز یا قطع می باشد ویا اگر هم آبی در لوله باشد به قدر شور مزه می باشد که  قابل شرب نیست و فقط برای مصارف خانگی نظیر شستن لباس،وظرف آشپزخانه مناسب بوده و در صورت شستن ظروف اشپزخانه با این آب لایه سفید رنگی نیز بر روی ظروف باقی می ماند.
 
 
این شهروندان گفتند:با بهره برداری از پروژه بزرگ آبرسانی به شهرستان قلعه گنج مردم این شهرستان دیگر طمع آب شرب مناسب را نچشیدند و لازم به ذکر می باشد که  پیش از بهربرداری از این پروزه  آب شرب شهرستان قلعه گنج بسیار مناسب بود و شهروندان از آب شرب مناسب و قابل شرب استفاده می کردند.
 
 
حیدری از شهروندان قلعه گنجی بیان داشت:مدیریت ضعیف در بحث آّب شرب شهرستان باعث عدم نظارت شده و روز به روز بر انشعابات غیر مجاز افزوده میشود .
وی در ادامه گفت :با اینکه بارها از تریبون نمازجمعه درخواست رفع مشکلات آب شده اما توجهی نشده و این یعنی بی اهمیتی به امر نماینده رهبری در شهرستان.
 
 
بازگیر یکی از شهروندان قلعه گنجی بیان داشت: با توجه به کیفیت نامناسب آب شرب بعضی از محلات شهر قلعه گنج شهروندان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی مجبورند آب شرب خود را به وسیله دبه از موتور پمپ های کشاورزی تامین کنند و کسانی که به متور پمپ ها دسترسی ندارند باید از آب ناسالم و غیر بهداشتی استفاده کنند که این وضعیت زینده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور نمی باشد.
 
 
این شهروندان قلعه گنجی در ادامه به خبرنگار ما گفت: قرار بود با بهره برداری از پروژه بزرگ آبرسانی به شهرستان قلعه گنج مردم این شهر و ۵۹ روستا دیگر از  نعمت آب اشامیدنی سالم بهرمند شوند ولی با بهربرداری این پروژه  به جای آب شیرین، آب شور در لوله‌ها جاری شد، و طرح آبرسانی به ۵۹ روستا نیز عملیاتی نشد که به دنبال آن مردم آب شرب خود را اکنون باید از چاه‌های کشاورزی به صورت غیربهداشتی تامین کنند.
 
 
فرشید رئیسی از دیگر شهروندان قلعه گنجی به ما گفت: به دلیل وعده های تکراری مسئولان و کیفیت نامناسب آب شرب محله ای که ما ساکن ان هستیم مجبور به استفاده از دستگاه تصویه آب در خانه بوده و ماهیانه باید مبلغ ۲۰۰ هزارتومان را بابت تعویض فیلتر دستگاه تصویه آب پرداخت کنیم تا بتوانیم از آب قابل شرب و بهداشتی استفاده کنیم.
 

ارسال نظرات