حجت الاسلام قائمی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کارشناس مذهبی گفت:در این شبها فکر کنیم و ببینیم که بعد از شبهای قدر و در سالی که پیش روست تا شب قدر سال بعد می خواهیم از کدام اعمال زشتمان دست بکشیم و کدام عمل خوب را انجام دهیم.
کد خبر: ۸۸۷۲۸۲۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فضیلت بسیار شب های قدر گفت: چه مطلبی بهتر از آیات قرآن در مورد شب قدر توضیح می دهد که " وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ" که ما به عظمت شب قدر دست پیدا نمی کنیم.

وی افزود: اینکه شب قدر کدام یک از این شبهاست بحث جدایی دارد که به آن نمی پردازیم ولی به قول اهل بیت چه بهتر که انسان هر سه شب را درک کند تا از برکات شب قدر بهره مند شود.

حجت الاسلام قائمی تصریح کرد: از اسم شب قدر معلوم می شود که مقدرات انسان در این شب مشخص می شود اعمال مخصوصی برای این شبها در نظر گرفته شده که به آنها نمی پردازیم و همه را به مفاتیح الجنان ارجاع می دهیم ولی باید گفت که اعمال صالح در این شب دو چندان نوشته می شود.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: همه می خواهند بدانند که چه عملی در این شب ها برتر است و من بر روی تفکر کردن در این شب تاکید می کنم که در این شبها فکر کنیم و ببینیم که بعد از شبهای قدر و در سالی که پیش روست تا شب قدر سال بعد می خواهیم از کدام اعمال زشتمان دست بکشیم و کدام عمل خوب را انجام دهیم.

وی گفت: در این شبها باید اعمال خود را بررسی کرده و کم و کاستی ها را برطرف کنیم. عده ای می گویند انجام عبادات با خستگی چه فایده ای دارد باید گفت که ارزش این شب آنقدر زیاد است که حتی با داشتن کسالت و خستگی هم بهتر است این شبها را احیاء بداریم و لو با گفتن ذکر در سرنوشت خود موثر باشیم.

ارسال نظرات