بر اساس سند توسعه استاندارد ملی در افق ۱۴۰۴، هر کالا و خدمتی که تولید و عرضه می‌شود باید پیوست یک استاندارد باشد؛ یعنی هر کالایی که تولید و یا خدماتی که عرضه می شود بایستی منطبق با یک استاندارد باشد.
کد خبر: ۸۸۷۲۸۰۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل استاندارد استان زنجان؛ در آیین افتتاح دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی معدن، گفت: ایجاد و افتتاح دفاتر استاندارسازی در ادارات، نهادها و سازمان‌ها سبب می‌شود که این نهادها در تدوین استانداردهای ملی مشارکت جدی داشته باشند و با استاندارد سازی فرآیندها و خدمات خودشان خروجی رضایت مشتریان را فرآهم کنند و این امر سبب ارتقاء دانش و تکنولوژی و همچنن بهبود شاخص‌های کیفیت خواهد شد.

داود کارگرزاده افزود: امیدواریم این دفتر بتواند در ارائه خدمات تسهیل و تسریع ایجاد کند که نتایج آن موجب رضایت ارباب رجوع خواهد بود و مطمئنا" چنانچه فرآیندها استاندارد سازی شود مانع اتلاف منابع مادی و انسانی شده و صرفه جویی در منابع را به همراه خواهد داشت و ادارات با توجه به ظرفیت های خاص خود سبب ترویج و آموزش استاندارد سازی خواهد شد

وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۳۰ هزار استاندارد ملی تدوین شده در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: با وجود این استانداردها، حرکت در بحث اجرای این استانداردها در بخش‌های خدماتی به کندی در حال اجرا است که برای تحقق اجرایی شدن کامل این استانداردها همه بخش‌ها باید همکاری لازم و کافی را داشته باشند .

مدیرکل استاندارد استان زنجان یادآور شد: بر اساس سند توسعه استاندارد ملی در افق ۱۴۰۴، هر کالا و خدمتی که تولید و عرضه می‌شود باید پیوست یک استاندارد باشد ؛یعنی هر کالایی که تولید و یا خدماتی که عرضه می شود بایستی منطبق با یک استاندارد باشد.

مهدی حمیدی ، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان نیز در مراسم افتتاح دفتر استاندارد سازی در این مجموعه گفت: زنجان ؛استان معدن‌خیزی است و در ایران نیز جزو ۱۰ کشور معدنی در جهان است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اقتصاد مقاومتی در معادن تعریف می‌شود و اگر معادن می‌خواهند که در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کنند باید استانداردها را در همه بخش‌های خود از جمله در هزینه‌ها، بهره‌وری و ... لحاظ کنند تا بتوان در عرصه‌های بین‌المللی حضور فعال و دائمی داشت.

وی افزود: استاندارد فقط در کیفیت خروجی محصول نیست، بلکه روند کار را نیز شامل می‌شود که می‌توان آن را در رفتار پرسنل و احساس مسئولیت آن‌ها مشاهده کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان خاطرنشان کرد: این سازمان بیش از یک‌هزار عضو متخصص دارد که باید با استفاده از پتانسیل آنها در تدوین و اجرای استانداردها و رسیدن به ایده‌آل‌ها، استفاده شود.

بر اساس این گزارش ؛ضمن تبادل تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد استان زنجان و سازمان نظام مهندسی و معدن استان زنجان دهمین دفتر استاندارد سازی در محل این سازمان افتتاح شد.

ارسال نظرات