استاد علوم سیاسی دانشگاه با اشاره به عبارت "آتش به اختیار" در بیانات مقام معظم رهبری درجمع دانشجویان، این عبارت را مختص قشر دانشگاهی و دانشجو دانست تاکید کرد: قشر دانشجو باید خوراک فکری و فرهنگی به دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جامعه بدهد.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۸۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از مراکز فکری و فرهنگی کشور که اغلب آن ارتباط مستقیم و غیرمستقیمی با دستگاههای تصمیم گیر و تمصم ساز نظام دارند با اختلال و یا تعطیلی مواجه هستند، رهبر معظم انقلاب در سایه یک عبارت حکم حکومتی صادر می کنند و دانشجویان را به ورود عرصه های مهم کشور فراخوان می دهند.
 
وی تصریح کرد: قشر دانشجو و دانشگاهی جامعه همیشه مورد اطمینان و اعتماد رهبری نظام بود و در بسیاری از دیدارهای معظم له با دانشجویان، ایشان خواستار ورود دانشجویان به حوزه های فرهنگی و اقتصادی شدند تا جامعه از این رکود خارج شود.
 
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان بنا به مصلحت اندیشی و یا هراس از ورود به عرصه های مهم کشور مانعت می کنند، افزود: در این برهه از زمان عبارت آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب یعنی عدم مصلحت اندیشی بی مورد و ترس از تبعات آن، یعنی دانشجو با صلابت و با منطق و استدلال و ارائه برنامه و راهکار به حوزه های فرهنگی و فکری کشور بدور از سیاست زدگی ورود پیدا کند.
 
محمدی ادامه داد: دانشگاه و قشر دانشجو همیشه و در همه شرایط می تواند با راه اندازی تربیون های مختلف و مناظره ها خوراک فکری و فرهنگی به دستگاههای تصمیم گیر و تصمیم ساز جامعه بدهد و نقش تاثیر گذاری در اداره مملکت ایفا کند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه جنبش های دانشجویی را به ورود به صحنه های مهم کشور فراخواند و بیان داشت: جنبش های دانشجویی وقتی می بینند که مراکز فکری و فرهنگی کشور با اختلال و تعطیلی مواجه هستند و سرگرم نامه نگاری برای پخش یک ربنای ساده هستند و حال انکه شخص شجریان از پخش صدایش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز نارضایتی کرده، لازم است با ورود شجاعانه به حوزه های فرهنگی و فکری ضمن رصد همه مسائل برای مدیریت حال و آینده کشور برنامه و راهکار ارائه دهند.
 
وی تاکید کرد: اینکه دانشجو منتظر چراغ سبز دستگاههای بالادستی باشد و یا مصلحت اندیشی می کند قشر دانشجویی را دچار انفعال و رکود کرده و انتظار جامعه از این قشر فرهیخته آن است تا از تعطیلی و اختلال مراکز فکری و فرهنگی جامعه که ارتباط مستقیم با دستگاههای تصمیم ساز و تصمیم گیر دارند ممانعت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها