خبرهای داغ:
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:
نمی دانم تا کجا باید ضربه بخوریم و امنیت فرهنگی ما به خطر بیفتد و بعد بفهمیم اهدافی که پشت سر این مسائل است جدا جای نگرانی دارد.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۱۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به سند 2030 گفت: چند هفته قبل از اینکه فرمایشات محکم مقام معظم رهبری را در خصوص 2030 در سخنرانی‌یشان داشته باشیم؛ جلسه ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی سند 2030 برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون، مواردی و نواقصی که در سند بود را مطرح کردیم و سوال عمده ما این بود که چرا سند بدون اطلاع مجلس تصویب و اجرایی می شود؟

وی افزود: قبلا هم اعضای کمیسیون آموزش مجلس یک جلسه ای با بزرگان و مراجع تقلید قم داشتند و مراجع هم در این زمینه دغدغه داشتند که این منجر به برگزاری جلسه ای در کمیسیون شد.

"فلاحتی" اضافه کرد: تعدادی از اعضای آموزش پرورش و آموزش عالی و کارشناسی که این سند را ترجمه کرده بودند در جلسه کمیسیون آموزش حضور داشتند و خیلی ساده از کنار این موضوع رد می شدند و می گفتند این سند الزامی برای اجرا ایجاد نمی کند و طوری وانمود می کردند که نیازی نیست مجلس و کمیسیون آموزش به این موضوع ورودی داشته باشد.

وی گفت: دو هفته به آنان وقت دادیم که باید نواقص رفع شده و ابهاماتی که کمیسیون در خصوص سند مطرح می کند باید با توضیح مکتوب به ما ارائه شود یا اصلاح و حذف شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه‌کرد: بعد از این جلسه ما موضوع شفاف مقام معظم رهبری را در خصوص 2030 داشتیم به زعم ما، این یک هشدار نبود بلکه یک دستور حاکمیتی بود که این سند باید متوقف می‌شد.

وی بیان کرد: مطابق آن سخنان، جلسه‌ای را با همان تیم و وزیر آموزش و پرورش برگزار کردیم؛ اگر چه وزیر در این جلسه خیلی محکم این سند را خودشان نقد می کردند و می گفتند ما این را انجام نمی دهیم اما سوال کمیسیون از آنها این بود که چطور در برنامه کاری خودتان که در مجلس ارائه دادید این سند را به عنوان سندی که می خواهید پیگیری کنید و خود را ملزم به اجرای آن می دانستید بیان می کردید؟

وی گفت: این مباحث در جلسه مطرح شد و بعد از موضع گیری رهبر معظم انقلاب، من نطقی داشتم و گفتم اگر از کنار جلسه چند ماه قبل کمیسیون آموزش رد نمی شدیم امروز نیازی نبود بعد از موضع گیری شفاف رهبری، این گونه پیگیر باشیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه از جلسه نتیجه داد، وزیر آموزش و پرورش سند 2030 را به عنوان یک سند ملغی شده تلقی کردند بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب باید کامل کنار گذاشته شود و هیچ اقدامی نخواهد شد که در این جلسه توجیهی از این سند نبود.

"فلاحتی "خاطرنشان کرد: کمیسیون آنچه از آنها خواست توجه به نطر ولایی رهبر معظم انقلاب بود و وزیر هم قبول کرد که سند2030 از نظام آموزشی کشور حذف شود و کسی مطلقا به سمت این سند حرکتی نداشته باشد و قرار بر این شد دفاعی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه ناتوی عربی خیلی زود در کشور درک شد، افزود: یکی دو هفته قبل ناتوی عربی شکل گرفت و خیلی زود لو رفت و افرادی که باور هم نداشتند و ناامنی را به عنوان موضوع جدی نگرفته بودند از آن روز در سطح کشور این جا افتاد که قضیه ناتوی عربی جدی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ناتوی فرهنگی را سال ها است ما جدی نمی‌گیریم، گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب در ناتوی فرهنگی تنها بحث 2030 نیست؛ اسلامی شدن دانشگاه و جلوگیری از اسنادی مانند 2030، استحاله فرهنگی در سطح کشور است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گمان نمی کنم جریان ناتوی فرهنگی به این زودی ها از طرف بسیاری از نخبگان ما درک شود، گفت: نمی دانم تا کجا باید ضربه بخوریم و امنیت فرهنگی ما به خطر بیفتد و بعد بفهمیم اهدافی که پشت سر این مسائل است جدا جای نگرانی دارد.

فلاحتی یادآورشد: چرا وقتی کسی صحبت از این مسائل می کند به عنوان دلواپس مورد شماتت قرار می گیرد؛ به عنوان متهجر تلقی می شود کسی می شود که از دایره روشن فکری خارج بوده و عقب مانده فکری است در صورتی که رهبری اعلام موضع شفاف و روشن می کنند.

وی با تصریح اینکه چراباور نمی کنیم که 2030 یکی از ناتوهای فرهنگی است، گفت: متاسفانه بی توجهی به مسائل فرهنگی در دانشگاه ها یکی از آن ناتوها است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از نخبگان و اتاق فکر فرهنگی کشور در دانشگاه ها و آموزش و پروش یا بدنه دولت عمدا و سهوا به تهاجم و ناتوی فرهنگی توجهی ندارند اما خوشبختانه در بدنه دانشگاه ها و آموزش و پرورش چه معلمان فرهیخته و اساتید انقلابی دانشجویان در خط ولایت در این قضیه هوشیارند.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان تاکید داشتند که شماها خدشه شکنی کرده و توجه کنید و فکر می کنم پس از این سخنان رهبر معظم انقلاب، قرارگاه فرهنگی در دانشگاه ایجاد شود و فضای علمی کشور به جایی برود که لطمه های جدی از ناتوی فرهنگی نبینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها