رئیس دفتر امام‌جمعه درگز گفت: شب قدر عالی‌ترین فرصت جبران اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته است و باید در این شبها برای حل مشکلات جهان اسلام و ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کنیم.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۰۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
حجت‌الاسلام علیرضا پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت شب‌ قدر گفت: فضایل بسیاری درباره شب قدر بیان‌شده که نشان دهنده لزوم اهمیت هر چه بیشتر، به این شب با ارزش است.
 
وی افزود: شب قدر فرصتی ویژه و استثنایی برای تعیین سرنوشت انسان‌هاست و گشایش در کارها و مشکلات در یکی از شبهای ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان محقق می‌شود.
 
رئیس دفتر امام‌جمعه درگز به طلب بخشش و دعا برای سعادت امت اسلامی تأکید کرد و گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای رسیدن مؤمنان به اوج معنویت، عبادت، معرفت و آمرزش گناهان است.
 
وی ادامه داد: شب قدر شبی است که ارزش آن از هزار ماه افضل‌تر است؛ و از این شب‌ها که بانام حضرت علی (ع) عجین شده است؛ نباید به آسانی عبور کرد.
 
حجت‌الاسلام پرنیان بر باارزش بودن این شب‌ها تأکید کرد و گفت: هزار ماه، بیشتر از طول عمر متوسط یک فرد است که نشان‌دهنده آن است که اگر شب قدر را به‌خوبی درک کنیم؛ می‌توانیم از برکات آن‌که بیشتر از عمر یک فرد است بهره بریم.
 
وی افزود: شب قدر عالی‌ترین فرصت جبران اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته است و باید در این شبها برای حل مشکلات جهان اسلام و ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کنیم.
 
رئیس دفتر امام‌جمعه درگز گفت: در شب قدر، مقدرات یک سال انسان‌، روزی، عمر و امورات دیگر تعیین می‌شود.
 
وی ادامه داد: شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، ذکر، مناجات و عبادت در این شب، بسیار مورد تأکید قرارگرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها