ابراهیمی با بیان اینکه موضوع اجلاسیه بیست و ششم نماز مربوط به نماز و فضای مجازی است، افزود: مازندران نیز اقدام به برگزاری پیش اجلاسیه نماز با رویکرد توسعه فضای مجازی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۷۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی  در جلسه هم اندیشی تولید و توزیع محتوای نمازی در فضای مجازی در تالار عرب ساری، اظهار داشت: نمی‌توانیم نسبت به مسائل روز بی قید باشیم و باید از طریق فضای مجازی، فرهنگ اقامه نماز را در عصر کنونی بیشتر تسری دهیم.

وی افزود: عجین کردن فضای مجازی با مبانی معرفتی نماز امری پسندیده بوده و نماز به عنوان بزرگ‌ترین واجب و تنها واجب اثرگذار برای انسان باید به نحو شایسته تبیین شود.

مشاور استاندار مازندران با اشاره به اینکه تبلیع امر نماز صرفا از طریق دستگاه‌های فرهنگی موثر نیست، تصریح کرد: اتصال و ارتباط نماز به فضای مجازی مورد توجه جوانان جامعه امروزی قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه موضوع اجلاسیه بیست و ششم نماز مربوط به نماز و فضای مجازی است، افزود: مازندران نیز اقدام به برگزاری پیش اجلاسیه نماز با رویکرد توسعه فضای مجازی خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه مازندران استان ولایی و مهد علم و فقاهت است، گفت: تولید محتوای انیمشین، کانال‌های مجازی و طرح‌های گرافیکی در راستای ترویج فرهنگ نماز امری اثرگذار است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه توجه به نرم افزارهای چندرسانه ای در حوزه نماز باید مدنظر قرار گیرد، افزود: کار نماز باید از طریق ابزار دل انجام و به روش خشونتی و دستوری اثرگذار نیست.

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه مدیریت واحد در امر ترویج فرهنگ نماز باید ستاد اقامه نماز باشد، گفت: در کنار فضای مجازی نباید از اثرگذاری فضای سخت افزاری بیگانه شویم.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ارائه خوراک مورد نظر در امر ترویج فرهنگ نماز، افزود: باید از طریق حضور بیشتر جوانان در مساجد در ترویج فرهنگ نماز اثرگذار باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها