با توجه به کمبود بارش در سال جاری، ظرفیت آب‌بندان‌ها کمتر از ۵۰ درصد است که بحران خشکسالی بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع برنج کاری شهرستان را مورد تهدید قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۳۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با بیان اینکه حدود ۴ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و یک‌هزار هکتار اراضی دیمی هستند، اظهار کرد: کمباین‌های لازم برای برداشت گندم و جو در شهرستان تهیه شده که بیش از 70 دستگاه کمباین‌ها مورد بازدید فنی و بازبینی قرار گرفته‌اند تا مشکلی در برداشت شاهد نباشیم.

وی درباره پرداخت بهاء گندم گفت: با توجه به بخشنامه‌های ارسال شده، مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن هزینه خرید به گندم‌کاران پرداخت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه به خرید کلزا از کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از هزار و 300 تن کلزا توسط مرکز خرید کلزا در شهرستان از خرده‌کاران تحویل گرفته که هزینه آن به طور کامل پرداخت شده است.

این مسؤول با بیان اینکه این مقدار کلزا از ۸۰۰ هکتار با میانگین تولید هزار و 600 کیلو در هکتار برداشت داشتیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان به کشت دانه روغنی سویا اختصاص یابد که نهاده‌های کشاورزی شامل کود سفید و کود پتاس و کود سیاه هم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

پورفلاح از روبرو بودن با بحران خشکسالی ابراز نگرانی کرد و افزود: با توجه به کمبود بارش در سال جاری، ظرفیت آب‌بندان‌ها کمتر از ۵۰ درصد است که بحران خشکسالی بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع برنج کاری شهرستان را مورد تهدید قرار داده است.

وی گفت: با اطلاع‌رسانی به شوراها و دهیاران و همچنین کشاورزان بهره‌بردار موارد لازم برای استفاده بهینه از آب، تناوب در آبیاری مزارع، کاهش سطح زیرکشت و بیمه محصول برنج مورد تاکید قرار گرفت.
وی یادآور شد: در سال جاری مقرر شد بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک کشاورزی برای تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی، خرید انواع تراکتور و کمباین‌های غلات و برنج و همچنین دستگاه های ردیف کار و سمپاش به متقاضیان پرداخت شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها