رئیس دادگستری تربت حیدریه در جمع کارکنان سپاه ناحیه این شهرستان:

عدم پایبندی خانواده‌ها به آموزه های دینی آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند

رئیس دادگستری تربت حیدریه یکی از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی در جامعه را عدم پایبندی خانواده‌ها به آموزه‌های دینی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از خانواده ها آموزه‌های دینی رنگ باخته و این بی توجهی انحراف فرزندان و تشدید آسیب‌های اجتماعی در جامعه را بوجود می آورد.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۹۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد ابراهیم زاده شب گذشته در جمع کارکنان سپاه تربت حیدریه به عوامل بوجود آورنده آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:آسیب های اجتماعی و انحراف در جامعه امنیت را سلب می کند و عوامل مختلفی دارد که به تناسب این معضلات را بوجود و یا تشدید می کنند.
 
وی تصریح کرد: مناطق محروم و معمول به بالا در جوامع شهری قابل قیاس نیستند، بنابراین مسایل تربیتی، شغل افراد، طرز نگرش، موقعیت تربیتی و شهر نشینی از جمله عوامل آسیب‌زایی است که می تواند در انحراف افراد جامعه نقش تاثیر گذاری داشته باشد.
 
وی حاشیه نشینی را مرتبط با عوامل بوجود آوردنده جرم دانست و بیان داشت: بسیاری از جرم های خرد و کلان در مناطق حاشیه شهر بوجود می آید و آنجائی که عده ای از شهرهای جنوبی کشور به این مناطق مهاجرت می کنند در کنار افراد مجرم محلی خطرات و آسیب های را برای جامعه شهری پدید می اوردند که اگر با آن مقابله نشود در یک شیب ملایم ممکن است همه شهر را فراگیرد.
 
ابراهیم زاده از اعتیاد، توزیع مواد مخدر، کارتن خواب ها، سرقت، مسائل منافی عفت و نزاع و درگیری را بعنوان مهمترین جرائم در مناطق حاشیه شهر یاد کرد.
 
رئیس حوزه قضایی تربت حیدریه عوامل فردی و گرانی را از دیگرعلل تشدیدآسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: مشکلات معیشتی، رکود و گرانی در زندگی افراد نقش تاثیرگذاری دارد و کما اینکه برخی از جرائم و آسیب ها و ناهنجاری‌های جامعه به دلیل مشکلاتی است که افراد برای تامین مایحتاج زندگی خود دست به چنین اقداماتی می زنند.
 
ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: مشکلات روانی، حساسیت ها، کند هوشی، خیال پردازی پرخاشگری و مهارت‌هایی که شخص به دست می آورد و در جهت خلاف استفاده می کند بخشی از معضلات و ناهنجاریها را تشدید می کند.
 
رئیس دادگستری تربت حیدریه ۸۰ درصد از منحرفین را جزء خانواده های متشنج عنوان کرد و گفت: خانواده های متشنج روال عادی زندگی در آنها از دست رفته و بعنوان نمونه ایراد ضرب و جرح در آنها امری عادی است و اکثر بچه هایی که دچار انحراف می شوند از این دست هستند.
 
وی یکی از عوامل مهم آسیب های اجتماعی در جامعه را عدم پایبندی خانواده ها به آموزه‌های دینی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از خانواده ها آموزه های دینی رنگ باخته و این بی توجهی انحراف فرزندان و تشدید آسیب های اجتماعی را بوجود می آورد.
 
ابراهیم زاده اظهار کرد: برآورد کارشناسانی در جامعه زندانیان مصر نشان داده که ۷۲ درصد منحرفین مصری دلیل انحراف خود را بی نماز و دوری از آموزه های دینی عنوان کردند که از این میزان ۵۲ درصد افراد اهل روزه در ماه مبارک رمضان نیز نبودند.
 
رئیس دادگستری تربت حیدریه بیان داشت: حدود ۴۷ درصد از جامعه منحرفین کشور به دلیل غفلت و انحراف والدین از فرزندان بوجود آمده و اکنون در بسیاری از خانواده ها فرزندان دختر و پسر خود را در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی رها کرده و نظارت مناسبی بر آنها ندارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار