مصطفی برزگر
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام:
حجت الاسلام چراغی پور گفت: رژیم غاصب اسرائیل امروز به‌عنوان جرثومه فساد و فتنه‌انگیزی در منطقه است و روز قدس نماد صف‌بندی حق در برابر باطل است.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۴۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

حجت‌الاسلام و المسلمین "علی چراغی‌پور"به گزارش خبرگزاری بسیج، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: روز قدس، مظهر ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل سیاست‌های خبیثانه صهیونیسم جهانی برای فراموش کردن مسئله فلسطین است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم‌ترین اهداف انقلابی اسلامی، ایجاد حس مسئولیت جمعی و وحدت اسلامی بین مسلمانان جهان بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت ایجاد وحدت اسلامی، به ‌وضوح می‌توان در گفتمان اندیشه امام راحل مشاهده کرد، افزود: حضرت امام راحل با آگاهی از پیامدهای تفرقه در بین امت اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی، تنها راه جلوگیری از صدمات و لطمات ناشی از آن را وحدت و برادری حول اسلام عزیز و تعالیم حیات‌بخش آن می‌دانستند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه اصل وحدت در اندیشه و گفتمان حضرت امام راحل به‌عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است، اضافه کرد: در همین چارچوب در 16 مرداد 1358 و در کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌ عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

چراغی‌پور تصریح کرد: امام راحل با نام‌گذاری این روز، از همه مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان و مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند. در واقع اندیشه و عملکرد فرامذهبی و جهانی حضرت امام راحل، در سطح جهان اسلامی موجب شد که ایشان با نام‌گذاری روز قدس و اعتلای مسئله قدس و فلسطین را از مقوله‌ای صرفاً عربی به مقوله‌ای جهانی و اسلامی تبدیل و جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائیل غاصب فرا خواند.

وی با بیان اینکه روز قدس، روز امت اسلامی و روز فریادرسی مسلمانان جهان علیه رژیم اشغالگر قدس است، گفت: رژیم غاصب اسرائیل امروز به‌عنوان جرثومه فساد و فتنه‌انگیزی در منطقه است و روز قدس نماد صف‌بندی حق در برابر باطل و حضور گسترده تمام امت اسلامی در روز جهانی قدس در سراسر کشور، نشان از دل‌بستگی همه مسلمانان ملت مسلمان ایران برای زنده نگاه‌داشتن یاد و نام قدس شریف است.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه روز قدس، مظهر ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل سیاست‌های خبیثانه صهیونیسم جهانی برای فراموش کردن مسئله فلسطین و ایجاد امنیت برای رژیم غاصب اسرائیل است، افزود: امسال با توجه با رویدادهای که در منطقه حادث‌شده ازجمله نشست غربی و عربی دریکی از کشورهای عربی، شاهد حضور گسترده و بسیار خوب مردم ولایتمدار و همیشه درصحنه ایران اسلامی در روز قدس خواهیم بود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با تأکید بر تلاش و همت رسانه‌های گروهی و فعالان رسانه‌ای در زمینه فراهم کردن زمینه حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران اسلامی، یک‌بار دیگر نشان خواهند داد که همواره پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی، انقلاب و امام راحل ایستاده‌اند و در روز قدس مشارکت گسترده‌ای خواهند داشت.

ارسال نظرات