خبرگزاری بسیج: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از بهره مندی 30 هزار نفر از خدمات پزشکی تخصصی و عمومی به همت این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۹۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ عبدالله اصغری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران، با تبیین مأموریت های بسیج سازندگی گفت: کمک به دولت در اجرای پروژه های محرومیت زدایی از جمله پروژه های کوچک و زودبازده و عام المنفعه، تشکیل گروههای جهادی و سازماندهی موضوع اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم برخوردار و خدمات مردم داری و مردم یاری سه مأموریت اصلی این سازمان است که عملکردهای آن در کارنامه بسیج سازندگی مشهود است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران با بیان اینکه شناخت عرصه، اولین اقدام گروه جهادی است، افزود: برای این منظور نرم افزار جامع مناطق محروم استان تهران را تهیه کرده ایم و کاربزرگی در آن ایجاد شده که ۱۲۰ آیتم در ارتباط با وضعیت فرهنگ، بهداشت، اشتغال و مباحث زیرساختی روستا ها عنوان شده است.

وی ادامه داد: با کمک این نرم افزار، اطلاعات ۸۰۰ روستای استان تهران را جمع آوری کردیم که از بین آنها ۱۷ روستا نقطه خاص بود که یکی از این موارد روستای قلعه سیمون بود که ۱۸ سال جمعی از هموطنان در مخروبه ای در آنجا زندگی می کردند، با اقدام و مدیریت جهادی در مدت چهار ماه توانستیم ۴۹واحد مسکونی را آماده سازی کرده و تحویل بدهیم.

اصغری با اشاره به افتتاح ۵ پروژه در شهرستان ملارد اظهار داشت: با گذشت ۳۹ سال از انقلاب اسلامی روستای قلعه سیمون این شهرستان از آب آشامیدنی برخوردار نبود و مسئولین نیز اعتقادی به آبرسانی این مناطق نداشتند و می گفتند برای ۶۳ خانواده صرفه اقتصادی ندارد و لذا با یک اقدام جهادی لوله کشی و آبرسانی به این روستا را انجام دادیم.

وی احداث بوستان، درختکاری یک هکتاری، نصب ست کامل ورزشی، خانه سازی برای محرومین، آسفالت جاده بین روستایی و فضای سبز روستا را از دیگر اقداماتی دانست که توسط بسیج سازندگی در روستاهای محروم صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران گفت: در سال ۹۵ باهمت جهادگران استان تهران در حوزه عمرانی ۴۷۱ پروژه ساخت و تعمیر و مرمت و در حوزه بهداشت و سلامت بیش از ۳۰هزار نفر از خدمات پزشکی تخصصی و عمومی بسیج سازندگی در سطح استان و سایر استانهای محروم برخوردار شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران گفت: در سال ۹۶ نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در کنار فعالیت های عمرانی و بهداشت، اشتغال را در اولویت برنامه های خود داریم.

 

ارسال نظرات