طی سال گذشته با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال مبلغ دو میلیارد و 840 میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی این تعداد مددجوی ایجرودی پرداخت شده است .
کد خبر: ۸۸۷۲۲۶۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود با بیان اینکه مهم ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت با محوریت اشتغال است، گفت: برهمین اساس سالانه 10 درصد از مددجویان توانمند و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می شوند.

حسن سهرابی تعداد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد شهرتان ایجرود را 922 خانوار با جمعیت یک هزار و 412 نفر اعلام کرد و افزود : طبق آمارهای موجود 3/8 درصد خانوار و 7/3 درصد جمعیت شهرستان ایجرود تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت به ویژه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال با ارائه خدمات محقق می شود، اظار داشت: یکی از این خدمات ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی مددجویان است.

مدیر کمیته امدادشهرستان ایجرود با اشاره به اینکه خدمات اشتغال زایی کمیته امداد طبق فرآیندی مشخص به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود اظهارکرد : استعداد سنجی ، ارائه آموزش های مرتبط با نوع علاقه مندی و استعداد ، ایجاد طرح اشتغال ، نظارت های فنی پس از اجرای طرح و بازاریابی برای محصولات تولیدی مددجویان از شاخص های مهم ایجاد اشتغال در کمیته امداد برای جامعه هدف است .

وی راهبرد کمیته امداد در سالجاری را افزایش خدمات اشتغال زایی این نهاد برای جامعه هدف عنوان کرد و ادامه داد : طبق برنامه ریزی انجام شده خدمات اشتغال زایی کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری از افزایش دوبرابری برخوردار خواهد بود .

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود در ادامه یکی دیگر از خدماتی که به منظور توانمندسازی خانواده های تحت حمایت به افراد مشمول ارائه می شود واریز حق بیمه مجریان طرح های اشتغال و زنان سرپرست خانوار است ، تصریح کرد :توسعه بیمه های اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به منظور پشتوانه سازی برای اقشار نیاز مند و خروج آنها از چرخه فقر از مهم ترین برنامه های اجرایی این نهاد است .

سهرابی تعداد مددجویان بهره مند از این خدمت را در شهرستان ایجرود 252 نفر اعلام کرد و افزود : طی سال گذشته با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال مبلغ دو میلیارد و 840 میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی این تعداد مددجوی ایجرودی پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه یکی از راهکار های اثر بخش در حوزه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت ارائه خدمات حمایتی غیر مستمر به جای خدمات مستمر است ، گفت : واریز حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امدا د یکی از این راهکارها است که موجب می شود وابستگی افراد نیازمند به نهادهای حمایتی در درازمدت از بین برود.

ارسال نظرات