طرح جمع آوری کتاب از منازل شهروندان زنجانی و اهدا به کتابخانه های عمومی یکی از ابتکارات مهم استان زنجان محسوب می شود که باید در سال جاری با جدیت و برنامه‌ریزی هدفمند ادامه یابد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۵۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت های بالایی در بهره مندی از کمک‌های خیرین در بخش های مختلف دارد از این ظرفیت در بخش کتابخانه های استان به خوبی بکارگیری نشده و باید استفاده حداکثری از آن صورت گیرد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در استان برای توسعه شاخص های کتابخوانی و سرانه کتابخانه ها صورت گرفته است.افزود: با توجه به محدودیت منابع دولتی و اهمیت توسعه کتابخوانی و سرانه کتابخانه ها، باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه های مردمی بهره لازم برده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح جمع آوری کتاب از منازل شهروندان زنجانی و اهدا به کتابخانه های عمومی یکی از ابتکارات مهم استان زنجان محسوب می شود که باید در سال جاری با جدیت و برنامه‌ریزی هدفمند ادامه یابد.

استاندار زنجان تصریح کرد: طرح جمع آوری کتاب از منازل شهروندان زنجانی و اهدا به کتابخانه های عمومی باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شود و برای اجرای مناسب آن توسط دستگاه متولی، باید برنامه منسجمی وجود داشته باشد.

اسداله درویش امیری افزود: با توجه به وجود 185 هزار دانش آموز در استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان طی مکاتبه رسمی به والدین دانش آموزان، می تواند خانواده ها را از طرح جمع آوری کتاب مطلع و تشویق کرده و از این ظرفیت بهره لازم را ببرد، همچنین از دانشجویان استان نیز در طرح جمع آوری کتاب نباید غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری کتاب از منازل شهروندان زنجانی و اهدا به کتابخانه های عمومی سرمایه هایی که در انبار منازل، اغلب بدون استفاده مانده در فضاهای عمومی در اختیار گروه های مختلف اجتماعی قرار می گیرد، اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی باید برای تخصیص کامل منابع اعتباری برای ساخت کتابخانه در برخی شهرستان های محروم با فرمانداری شهرستان ها ارتباط و هماهنگی لازم را داشته باشد.

اسداله درویش امیری افزود: ضروری است بررسی کارشناسی دقیق در خصوص نیاز گروه های اجتماعی مختلف صورت گیرد و مطابق آن، جهت دایر کردن چند کتابخانه در سطح شهر به صورت 24 ساعته اقدام شود.

ارسال نظرات