خبرهای داغ:
یادداشت/مهدی معروفی
رمضان، بهار جان هاى خدا جوست و باران کرامتِ «شهرالله»، روز و شب بر کویر دلها مى بارد و یاد خدا، صفا بخش دل هاى عاشقان شب زنده دار است.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۴۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  رمضان، براى ما کلاس درس در  زمینه های مختلف و در رابطه با «خدا»، و «خود»، «مردم» و «مکتب» است.

رمضان، ماه ضیافت خدا است؛ خداوند میزبان است و بندگان او مهمان و نیایش و قرب وسیله پذیرایى و قلبهاى روشن، فدیه بندگان به آستان خداوند است و دیدگان اشکبار و دلهاى امیدوار، سرمایه عابدانو

رمضان، بهار جان هاى خدا جوست و باران کرامتِ «شهرالله»، روز و شب بر کویر دلها مى بارد و یاد خدا، صفا بخش دل هاى عاشقان شب زنده دار است. 

چه حس خوبی است که شبهاى رمضان، از شام تا سحر، دل را در چشمه زلال یاد خدا و اولیاء خدا شستش و دهیم و مشتى از برکاتِ آسمانى این ماه برداریم

رمضان دعوتى است معنوى و تو میهمان عرش خدایى. رمضان، فرصتِ استفاده از نفحاتِ ربّ است. رمضان، موسم عبادت است و عبادت،غذاى روح؛ رمضان، فصل مناجات و دعاست و دعا، نردبان تعالى جان است ؛ رمضان، دوره تزکیه و تهذیب و تربیت و ساختن و مقاومت کردن و تحمّل نمودن و چشیدن است.

در خلوت بیداران شب زنده دار، دستى به دعا و چشمى به امید، به سوى خداى غفار بگشاییم و در شبهاى قدر، بستر خواب را جمع کرده، مائده طیّبات ذکر مدایح و مراثى خاندان عصمت بگسترانیم و در ناى نیاز، نجواى عارفانه سردهیم. رمضان را باید آیینه‌اى بسازیم. پیش رویمان، تا در آن، چهره باطن و سیماى اخلاق خویش را به تماشا بنشینیم.

رمضان، ماه گریز از خویش و التجاء به خدا است. فصل بازیابى خود گمشده است. ایّام تقویت اراده، و مالک نفس شدن و مهار زدن به تمنّیات است. رمضان،ماه«قرب»است، ماه یافتن و رسیدن است. رمضان، فرصت مناسبى براى محاسبه و به خود پرداختن و به خدا رسیدن است از لحظه لحظه اش، از هر روز و شبش باید سود برد.

 رمضان، فرصتى براى خود سازى است تا بذر «جان» را در مزرعه «لحظات» و «ایّام» بارور کنند و با آب اخلاص، آن را برویانند و به ثمر برسانند. رمضان فراغت است و مو سمى براى انس و خلوت، و فصل یاد و مناجات است. رمضان،ماه هجرت از سیّئات به حسنات و ماه گسستن از خود و پیوستن به خداست.

4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها