نماینده مردم محلات در مجلس گفت: در حال حاضر محرومیت در روستاها بیداد می کند و بیکاری روستائیان موجب مهاجرت بی حد و حصر آنها به شهر های بزرگ شده است.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۴۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ و افزایش آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و بزهکاری اظهار داشت: یکی از دلایل عمده مهاجرت روستانشینان به کلانشهرها کاهش شدید درآمد آنهاست.

وی در ادامه این مطلب گفت: سرویس دهی و خدمات به روستائیان به اندازه کافی انجام نمی شود؛ در بسیاری از روستاهای کشورمان امکانات آموزشی و بهداشتی بسیار ضعیف است و مردم دچار سختی می شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حاصل دسترنج روستائیان در دامداری و کشاورزی توسط عده ای در شهرها به یغما برده می شود تصریح کرد: متاسفانه دولت هم ساز و کاری برای خرید تضمینی محصولات کشاورزان و دامداران روستائی ندارد و همی موضوع موجب مهاجرت آنها به کلانشهرها و افزایش آسیب ها شده است.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه برای کاهش مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ باید فرهنگ سازی جدی صورت بگیرد عنوان کرد: در حال حاضر محرومیت در روستاها بیداد می کند و بیکاری روستائیان موجب مهاجرت بی حد و حصر آنها به شهر های بزرگ شده است و افزایش جمعیت حاشیه نشین را رقم زده که منشا آسیب های اجتماعی است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در رابطه با توجه ویژه به روستائیان و اینکه روستاها نباید از جمعیت خالی شوند ابراز داشت: متاسفانه شعار ارزشمند امام خمینی (ره) بر زبان مسئولان هست اما در عمل اقدام لازم صورت نمی گیرد؛ جهاد سازندگی کارهای بزرگی را در روستاها انجام داده است اما در حال حاضر دلسوزی که نسبت به مستضعفان و روستایی ها در اوایل انقلاب وجود داشت دیگر وجود ندارد.


ارسال نظرات