نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

شرایطی مطلوب در سیستم بانکی کشورمان نداریم/ تصمیمات کوتاه مدت و موردی بحران های اقتصادی و مالی ایجاد می کند

سید مهدی هاشمی گفت: متاسفانه شرایط مطلوبی را در سیستم بانکی کشورمان شاهد نیستیم این در حالی است که سیستم بانکی کشورمان از یک راهبرد و برنامه مشخصی برخوردار نیست.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۳۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
شرایطی مطلوب در سیستم بانکی کشورمان نداریم

سید مهدی هاشمی نماینده سابق مجلس در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برنامه ریزی مدون و جامع در سیستم بانکی، فرایندی مهم و راهبردی محسوب شده که می‌تواند در تعیین جایگاه نظام بانکداری، نقش قابل توجهی در امر بهبود مستمر و افزایش کیفیت و اثربخشی مدیریت بانکی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارکرد بهینه بانک‌ها تاثیر به سزایی بر رشد و توسعه اقتصادی کشورمان برجای می‌گذارد افزود:  متاسفانه شرایطی مطلوبی را در سیستم بانکی کشورمان شاهد نبوده از اینرو سیستم بانکی کشورمان از یک راهبرد و برنامه  مشخصی برخوردار نبوده است. این در حالی است که ایجاد شرایط و بسترهای لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی عملکرد بانک‌ها در سایه فضای رقابتی سالم، می‌تواند نقش قابل توجهی در دستیابی به اهداف داشته باشد.

وی بیان داشت:  متاسفانه در سیستم بانکی کشورمان تصمیمات کوتاه مدت و بعضا  موردی اتخاذ می‌‌شود که موارد یاد شده نه تنها  مشکل ما را در دراز مدت حل نمی‌کند بلکه احتمال این وجود دارد که موجب تشدید بحران های اقتصادی و مالی در کشورمان شود.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که در طرح های مختلف بانکی پیشنهاد می‌شود این است که بتواند علاوه بر کیفیت عملکرد بانک‌ها از کارایی لازم هم برخوردار شود. طرح ادغام بانکی بتواند با تعیین متغیرهای ورودی و خروجی به سنجش کارایی ادغام بانکی هم بپردازد. از اینرو تصمیم گیرندگان طرح ادغام بانکی باید بتوانند دیدگاه روشن و شفافی از چگونگی تاثیرات ادغام بانکی ارائه دهند تا بتوانند نوعی تضمین ثبات و پایداری فعالیت‌های بانکی را در جهت حفظ سلامت بانکی برخوردار باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار