خبرهای داغ:

همایش یك روزه كسب درآمد و كارآفرینی در دانشگاه صنعتی شاهرود

همایش یك روزه كسب درآمد و كارآفرینی با هدف آشنایی بیشتر با موارد مرتبط و ارائه راهكارهای مناسب در این خصوص از سوی حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۸۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همزمان با ولادت امام حسن (ع) اولین همایش یك روزه كسب درآمد و كارآفرینی، با استقبال خوبی از سوی اساتید، اعضای هیات علمی و كارمندان در محل آمفی تئاتر دانشكده معدن، نفت و ژئوفیزیك این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این همایش دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تبریك ولادت كریم اهل بیت امام حسن (ع) و همچنین تسلیت حوادث تروریستی اخیر مجلس و حرم امام خمینی (ره) حضور و اتحاد مردم را قدرتی برای حل مشكلات عنوان نمود و گفت: در حال حاضر یكی از مسائل اصلی در كشور نیز بحران بیكاری است و ما به عنوان جامعه ی دانشگاهی با این موضوع مواجه ایم كه چه تعداد از دانش آموختگان دانشگاه با این بحران روبه رو هستند.

دكتر فاتح در این همایش به ایجاد ارتباط بین بحران بیكاری و ماموریتی كه دانشگاه در این بین دارد تاكید نمود و افزود: دانشگاه در بعد های مختلف باید كارآفرین باشد تا بتواند مشكل بیكاری را حل و فصل نماید. فعال نمودن بخش خصوص یك كار عملیاتی و از جمله برنامه های اصلی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن اشاره به وجود ظرفیت هایی خوب در این دانشگاه ، شركت های دانش بنیان را به عنوان یك واحد از بخش های خصوص مطرح نمود و به استفاده به موقع از این ظرفیت ها و فعال نمودن بخش خصوصی تاكید كرد.

وی با تاكید بر اهمیت كارآفرینی، آن را مولد ثروت و كسب درآمد و قرینه با ایجاد اشتغال دانست و گفت: ما در دانشگاه ملزم به آموزش دانشجویان فارغ التحصیلی هستیم كه در ابتدا مهارت كافی برای ورود به بازار كار را ندارند.

در این همایش دكتر محسن نظری دانشیار دانشكده مهندسی مكانیك دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان اولین سخنران، استارتاپ ها را كسب و كارهایی دانست كه رشد بالایی دارند و معمولا از طریق نرم افزار و فناوری میخواهند به مقیاس پذیری دست یابند وی همچنین به بیان توضیحات تكمیلی در این خصوص پرداخت.

دكتر رضوانی، دكتر میررضایی، دكتر هراتی زاده، دكتر حسینی، دكتر یزدانی، ددكتر دهقانی، دكتر نوروزی، دكتر آرمان مهر، دكتر خالقی، دكتر دامچی، دكتر ضامن، دكتر اصغری و دكتر بداغی كه همگی از اعضای هیات علمی دانشكده های مختلف این دانشگاه می باشند به ترتیب در خصوص موضوعاتی تخصصی از جمله مركز شتاب دهنده، مركز تولید محتوی دیجیتال(مركز كسب و كار اینترنتی)، شركت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات دانش بنیان، بازنگری آیین نامه ها برای تشویق فناوری و كارآفرینی، تاسیس مركز كارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان،مركز آموزش های آزاد، آزمایشگاه های مرجع، تاسیس شركت سرمایه گذاری دانشگاهیان صنعتی شاهرود، ورود به صنعت گردشگری، نیروگاه خورشیدی، بهینه سازی مصرف انرژی، گلخانه صنعتی و گلخانه های مدرن تجاری و تحقیقاتی به ایراد سخنرانی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها