خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
حوزه ی 7 ام البنین (س) ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان برگزار کرد
فرمانده حوزه ی 7 ام البنین (س) ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان گفت : با هدف انسجام و آشنایی بیشتر بسیجیان با فضای مجازی و رسانه کارگاه آموزشی شبکه ی صالحین در محل ساختمان فرهنگی امامزاده ابوالعباس خوراسگان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۷۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، خواهر شهنام پور فرمانده حوزه ی 7 ام البنین (س) ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان در جمع بسیجیان شرکت کننده در نشست تربیت و تعالی و کارگاه آموزشی شبکه صالحین به بررسی مسائل روز پرداخت و از نافرجام بودن عملیات های تروریستی اخیر در کشورمان خبر داد.و تأکید کرد وظایف ما بسیجیان مقابله با جنگ نرم و دفاع از انقلاب و حفظ ارزشهای آن است.

در ادامه حجت الاسلام دهشتی کارشناس فضای مجازی و خانواده دعوت شده از قم گفت :خانواده به عنوان مهمترین کانون اجتماع باید از آسیب های رسانه ها و فضای مجازی اطلاعات کافی داشته باشد و فرصت ها و تهدیدات این فضاها را بشناسند و به فرزندان خود نیز آموزش دهند.

وی به نقش موثر رسانه در محیط خانواده و جامعه پرداخت که رسانه می تواند (کنش) مسائل ذهنی و منش (رفتار) و واکنش ها را تغییر دهد مثلا برنامه هایی در مورد فلسطین و رژیم صهیونستی که از شبکه پرس تی وی و یا شبکه ((من و تو)) پخش می گردد از جمله مواردی است که خیلی نامحسوس نفوذ را نشان می دهد.

وی در ادامه افزود : طبق فرمایش قرآن کریم اولویت ما انسانها در زندگی تقوا می باشد پس چرا شهرت،ثروت ،زیبایی و قدرت اولویت ما شده است به خصوص در امر ازدواج که این کار دشمن و رسانه های غربی است. به عنوان مثال در کشور کانادا سواد رسانه ای آموزش داده می شود چون توسط رسانه سبک زندگی آمریکایی آموزش داده می شود که این رسانه ها توسط یهودیان مدیریت می شود.

وی در پایان به تأثیر رسانه بر فرزندان توسط 4 اصل تصویر،تصور،تفکر و عمل اشاره کرد و گفت : وقتی اصل اول یعنی تصویر، خراب و فاسد باشد روی سه اصل بعدی به ترتیب اثر خواهد گذاشت و هریک از ما دارای سه ساحت هستیم ساحت فکر،قلب و احساس .که طبق نظر روانشناسان 10 الی 30 سال طول می کشد که یک تصویر از ذهن ما پاک شود لذا زندگی برای شخص که صفحات نامناسب را نگاه کرده است بسیار سخت است که مکانیزم عمل در وجودش خدچه دار شده است.

حجت الاسلام دهشتی در پایان گفت : رسانه ها باید در منزل مدیریت شوند چرا که اگر والدین نسبت به رسانه و فضای مجازی شناخت کافی نداشته باشند عواقب بسیار بدی در انتظار نسل جوان ماست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها