مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خبر داد
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان در اجرای طرح «مفتاح»، با حضور خیران و مسئولان از 2000 خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان مرکزی بازدید می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۸۱۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه 38 هزار خانواده در استان از حمایت‌های این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند، گفت: 22 هزار از این خانواده‌ها دارای سرپرست زن هستند.

وی طرح «مفتاح الجنه» را از طرح‌های خداپسندانه کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: این طرح با هدف دیدار مسئولان با خانواده‌های تحت حمایت آشنایی و کمک به رفع مشکلات آنها انجام و در ماه مبارک رمضان با حضور خیران و مسئولان استانی از 2000 خانواده تحت حمایت بازدید می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به بر پایی نمایشگاه رمضان گفت: در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای توانمندی خانواده‌های تحت حمایت نمایش داده شده و مردم می‌توانند با خرید از این نمایشگاه علاوه بر دریافت محصول با کیفیت در کمک به این خانواده‌ها سهیم شوند.

موسی‌نژاد ثبت نام از حامیان طرح‌های "اکرام ایتام" و" محسنین" را از برنامه‌های این نمایشگاه عنوان و بیان کرد: طرح "اکرام ایتام" طرحی انسان دوستانه برای یاری و حمایت از کودکان بی سرپرست و از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد است؛ حامی با تقبل حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم، ماهیانه حداقل ۲۰۰ هزار ریال به حساب یتیم تحت حمایت واریز می کند و طرح "محسنین " مرتبط با کودکان نیازمندی است که با وجود داشتن پدر در همه ابعاد زندگی دچار مشکلات فراوانی هستند و رویکرد اصلی آن توجه به حفظ شأن و بنیان خانواده‌های نیازمند است .

وی با اشاره به اینکه براساس قانون مجلس و تایید شورای نگهبان و مقام معظم رهبری دبیرخانه زکات در کمیته امداد بوده و مسئول اجرایی زکات در کشور کمیته امداد است، گفت: دریافت زکات فطریه به عنوان یک تکلیف شرعی بر عهده کمیته امداد است و با همکاری و هم افزایی مردم و خیران در روز عید سعید فطر این میزان زکات جمع‌آوری و به منظور رفع نیاز محرومان در اسرع وقت به آنها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات