معاون صنایع دستی اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی، ورکشاپ(کارگاه تولید زنده) صنایع دستی در سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۹۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جعفر صفاخواه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی سه شنبه بیست و سوم خرداد ماه از ساعت 18 تا 23 در محل پارک 17 شهریور سمنان در زمینه معرفی بیش از پنج رشته مطرح صنایع دستی استان سمنان برپا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این ورکشاپ را معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی استان سمنان عنوان کرد و گفت: کارگاه تولید زنده در رشته‌های گلیم، قلمزنی، سفالگری، نساجی سنتی و ... برپا می‌شود.

وی افتتاح کارگاه آموزش و تولید قلمزنی در سمنان توسط بخش خصوصی در محل خیابان سعدی سمنان، دیدار با استادان پیشکسوت صنایع دستی استان و برگزاری نشست صمیمی با هنرمندان صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع‌دستی در استان سمنان اعلام کرد.

صفاخواه افزود: برگزاری نشست صمیمی هنرمندان با استاندار سمنان، تقدیر از فعالان حوزه صنایع دستی استان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محل موزه گرمابه پهنه سمنان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان سمنان است.

وی گفت: این نمایشگاه با نمایش سفال و سرامیک، بافته‌های داری و هنر تراش سنگ از دیروز و همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی آغاز به کار کرده و تا بیست و پنجم خرداد ماه در محل موزه گرمابه پهنه سمنان به روی علاقمندان گشوده است.

در دهم ژوئن برابر با بيستم خرداد سال ۱۹۶۴میلادی، تأسيس« شوراي جهاني صنايع دستي»، به عنوان نهاد وابسته به يونسكو تصويب‌شد. سالروز تأسيس اين همايش، به عنوان «روز جهاني صنايع دستي» نامگذاري شد.

با راه‌اندازي شوراي جهاني صنايع دستي ، صنايع دستي و سنتي، به صورت بخشي از حيات فرهنگي- اقتصادي ملت‌ها، مورد توجه قرار گرفت. ايران، از سال ۱۳۴۷شمسی برابر با ۱۹۶۸میلادی از طريق سازمان صنايع دستي كشور، به عضويت اين شورا درآمد و در مجمع آسيا و اقيانوسيه‌ي آن، مشغول فعاليت شد.

بیستم تا بیست و هفتم خرداد ماه به عنوان هفته صنایع دستی در ایران گرامی داشته می شود.

بیش از چهار هزار هنرمند صنایع دستی در 52 رشته فعال صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها