خبرهای داغ:
بیست و چهارمین طرح ملی سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مسئولین استان قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۸۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه مراسم افتتاح طرح سنجش نوآموزان بدو ورورد به دبستان که به صورت نمادین در آموزشگاه میثاق برگزار شد، افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و به منظور ارزیابی سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان در 15 پایگاه ثابت و سیار برگزار می شود.

وی افزود: پایگاه تخصصی نیز در طول روزهای تابستان در زمان اجرای طرح سنجش به منظور بررسی مشکلات نوآموزانی که در پایگاه های اولیه تشخیص داده شده اند، دایر می شود.

سالار قاسمی ادامه داد: امسال بالغ بر 22 هزار نوآموز طی دو مرحله مقدماتی و تشخیصی در زمینه های بینایی، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اوتیسم، قد، توده بدنی، دندان و معاینات عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند و ثبت نام قطعی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی با ارائه دفترچه سنجش سلامت انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت بدون مشکل ارزیابی شوند، برای ثبت نام به مدارس عادی و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی در هر یک از زمینه های یاد شده باشند جهت تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

قاسمی تأکید کرد: در سال گذشته 22 هزار و 169 نوآموز در استان در طرح سنجش شرکت نمودند که تحت بررسی ارزیابی سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی گرفتند.

قاسمی ادامه داد: امسال برای سومین بار نوآموزان استان قزوین در طرح ملی سنجش به صورت اینترنتی ثبت نام و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است طرح ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 21 خرداد ماه در استان قزوین آغاز شده است.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها