حسن علایی، مدیر انتشارات «روایت فتح» با اشاره به دشواری جمع‌آوری خاطرات و ثبت زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم از تکمیل مجموعه شهدای مدافع حرم در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۴۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، حسن علایی، مدیر انتشارات «روایت فتح» درباره رویکرد جدید این نشر اظهار کرد: با توجه به موضوع حساس مدافعان حرم و تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ ارزش‌های این جریان انتشارات روایت فتح خیزبلندی برای ثبت و انتشار زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم برداشته است.

وی با اشاره به تاثیر جریان مدافعان حرم در تثبیت امنیت پایدار ایران در منطقه افزود: به اذعان دوست و دشمن ایران امنیت پایدار امروز کشور مرهون رشادت‌‌های مدافعان حرم است.

علایی درباره انتشار مجموعه شهدای مدافع حرم از سوی انتشارات «روایت فتح» ادامه داد: تدوین و انتشار مجموعه 12 جلدی «شهدای مدافعان حرم» از سال 1395 آغاز و هفت عنوان کتاب نیز از این مجموعه منتشر شده است. مابقی کتاب‌های این مجموعه نیز در آستانه انتشار است.

مدیر انتشارات «روایت فتح» گفت: کتاب‌های «به رنگ آسمان» و «اسم تو مصطفی است» با موضوع مدافعان حرم در دست انتشار است. کتاب‌هایی که در مجموعه شهدای مدافع حرم قرار ندارد و به‌طور مستقل به زودی منتشر می‌شوند.

علایی درباره جمع‌آوری زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: جمع‌آوری و گفت‌‌و‌گو با خانواده شهدای مدافع حرم و به‌عبارت دیگر متقاعد کردن آن‌ها برای صحبت با نویسنده‌ها فرآیند بسیار دشواری است؛ با این وجود خانواده‌های شهدا علی‌رغم تحمل فشار‌های روحی شدید با مسئولیت‌پذیری و تعصب پای میز مصاحبه نشستند.

وی افزود: از مجموعه شهدای مدافع حرم زندگی‌نامه شهید حامد جوانی جوان‌ترین شهید مدافع حرم در سوریه، «عمار حلب»، «قرار بی‌قرار»، «جانا» منتشر شده و کتاب‌های «چشمان یعقوب»، «سرو‌ها ایستاده می‌میرند»، «بادیگارد» و «مثل نسیم» نیز در دست انتشار است. آئین رونمایی از مجموعه «شهدای مدافع حرم» بعد از تکمیل و به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات