معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور:

توجه سپاه به رونق کسب و کارهای کوچک در روستاهای مرزی

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: رویکرد قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در سال جاری رونق بخشیدن به کسب و کارهای کوچک در روستاهای مرزی و توجه به آن است.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۱۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبر گزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان  سرهنگ شهرام اسکندری نسب افزود: پروژه های دیگری به ویژه در منطقه محروم مورتان در نقطه صفر مرزی پس از پایان ماه رمضان امسال آماده بهره برداری است همچنین تعدادی از 4 هزارو300 پروژه محرومیت زدایی در سال 95 مورد بهره برداری قرار گرفته و تعدادی دیگر تا پایان امسال به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد این قرارگاه در رفع محرومیت از روستاهای منطقه جنوب و شمال استان و جلوگیری از کوچ آن ها به سمت شهرها که همراه با فراهم ساختن مشکلات دیگریست این قرارگاه به مانند سال های گذشته توجه و خدمات رسانی خود را به مناطق محروم روستاها به ویژه نقاط صفر مرزی قرار داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده در منطقه سیستان و شرایط سختی که بر مردم این منطقه حکم فرماست قرارگاه قدس توجه ویژه ای به این موضوع داشته و وظیفه خود می داند تا در سال جاری بیشترین نگاه و خدمات رسانی را به مناطق محروم سیستان معطوف کرده و از کوچ مردم منطقه به سایر نقاط استان و کشور جلوگیری و حتی شرایط را برای کسانی که کوچک کردن فراهم سازد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه هایی که مورد توجه این قرارگاه بوده و در این راستا قدم های خوبی برداشته شده احیای سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه که از زهک شروع و تا منطقه سه کوهه ادامه دارد که پس از آماده شدن به مردم و کشاورزان منطقه تحویل داده می شود همچنین احیای 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در جنوب استان نیز در دست اجرا است.

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور ادامه داد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تولید در منطقه و رفع معضل بیکاری و با توجه به شرایط هر منطقه، کسب و کارهای کوچک و پرسود و گسترش آن در همه مناطق سیستان در دستور کار این قرارگاه می باشد که از آن جمله می توان به ایجاد تولید دام و طیور و پرورش تولید ماهیان سردآبی و گرمابی را نام برد که شرایط اشتغال و تولید را در منطقه فراهم می کند.

وی درباره اقدامات دیگر قرارگاه قدس به ویژه مبارزه با ریزگردها و خشکسالی های چند سال اخیر گفت: صحبت هایی با برخی ادارات و سازمان های اجرایی داشته ایم که در صورت ارائه طرح و نظر و کمک از ما این آمادگی را داریم تا در کنار دولت به این موضوع هم ورود پیدا کرده و با کمک هم این مشکل را حل کنیم.

اسکندری تصریح کرد: در چند سال اخیر قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای رفع محرومیت از مناطق محروم تحت لوای امر رهبری انقلاب در منطقه از خود به جای گذاشته و در این راه شهدا و جانبازانی نیز تقدیم انقلاب و رهبری کرده است.

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور اضافه کرد: هم اکنون چهار تیم مهندسی رزمی در مناطق محروم جنوب و شمال استان مشغول خدمتگزاری در راستای رفع محرومیت هستند.

وی گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور از مردم استان انتظار دارد تا سربازان خود را در راستای حل مشکلات شان به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت پایدار یاری و کمک برسانند و چنان چه با مشکلی رو به رو بودند که تاکنون توسط دولت حل نشده است به پایگاه های ما در همان منطقه مراجعه و اطلاع دهند تا پس از بررسی به کمک آن ها بشتابیم.
ارسال نظرات