درسیزدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق به مناسبت میلاد مسعود کریم اهل بیت(ع) از دو کتاب"محبت پنهان"در حوزه ادبیات پایداری و کتاب شعر آئینی"یه ی ته‌سبیه دلداری" رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۱۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیزدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق به مناسبت میلاد مسعود کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و با همکاری و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان ، سازمان بسیج هنرمندان و کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی شامگاه گذشته در سنندج برگزار شد.

در این محفل ادبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان از  دو کتاب «محبت پنهان» خاطرات آزاده  سرافراز « محمد تقی کریمی» مربوط به ادبیات پایداری و کتاب شعر آئینی «یه ی ته‌سبیه دلداری » اثر« محمدرحیمی رضوان»  رونمایی شد.

کتاب « محبت پنهان » خاطرات 7 سال و نیم اسارت آزاده بیجاری است که به همراه 12 نفر از دوستان خود که به 13 نفر مشهور گردیدند در همان ابتدای جنگ تحمیلی به دستور حضرت امام ( ره ) لبیک گفتند و به جبهه رفتند در این بین و در عملیات والفجر مقدماتی 6 نفر از دوستان شهید ، 6 نفر اسیر و 1 نفر هم نجات پیدا نمودند.محمد تقی کریمی که اکنون بازنشسته آموزش و پرورش می باشد در 28 مرداد ماه 69 پس از تحمل دوران اسارت به عنوان دومین گروه از اسرای آزاده شده اردوگاه موصل 1 به کشور بازگشتند می گوید : سال دوم ریاضی فیزیک بودم و با اینکه جزء شاگردان بسیار خوب مدرسه بودم ، حسب تکلیف مدرسه را رهاکردیم و به همراه دوستان خود که بعدها به عنوان 13 نفر مشهور شدیم به جبهه رفتیم و در عملیات والفجر مقدماتی در فکه  به اسارت در آمدیم.

این دوست و همرزم شهید « جعفر رضایی » که فیلم شیار 143 بر اساس داستان زندگی مادر آن شهید ساخته شد می گوید : جعفر یکی از شهدای گروه 13 نفره ما بود که در کنار دست من به شهادت رسید . وی در 28 مرداد 69 آزاد و به کشور بازگشت و با توجه به اینکه در دوران اسارت نزد طلبه جوانی که هم بندی آنان بود با نام « محمد رضا شایق» که اکنون استاد دانشگاه می باشد صرف و نحو عربی را به خوبی فرا می گیرد ، بعد ازآزادی تحصیل را ادامه و در دانشگاه با رتبه عالی موفق به اخذ مردک کارشناسی ادبیات عرب می گردد و پس از جذب در اموزش و پرورش  در مدارس شهرستان بیجار به امر آموزش می پردازد.


کتاب شعر آیینی « یه ی ته سبیه دلداری » متشکل از اشعار آیینی محمد رحیمی رضوان با زبان گروسی است که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در انتشارات صحیفه خرد و در تیراژ1100 نسخه با قیمت 5000 تومان به منظور توجه به اشعار آیینی مناطق مختلف استان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
ارسال نظرات