خبرهای داغ:
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: در شب میلاد کریم اهل ‌بیت،حضرت امام حسن مجتبی(ع) جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۹۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد با اعلام این خبر افزود: ابراهیم قبله آرباطان و مهران عباسیان، دو شاعر تبریزی به عنوان نماینده شعر آذربایجان شرقی، در مراسم شعرخوانی ۲۰ خرداد در محضر مقام معظم رهبری به شعرخوانی پرداختند.

وی ادامه داد: در این مراسم که به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، هر ساله در بیت رهبری برگزار می شود، ابراهیم قبله آرباطان شعری برای مدافعان حرم و حضرت زینب(س) به زبان فارسی و مهران عباسیان نیز شعری ترکی با موضوع تفنگ قرائت کردند که مورد تحسین و تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: شعر ابراهیم قبله آرباطان که تقدیم به حضرت زینب و مدافعان حرم شده بود، مورد تشویق و عنایت حضرت آقا شد به طوری چفیه شان را خودشان به عنوان تفقد و تشویق و به شاعر تبریزی هدیه دادند.

کریم نژاد با بیان اینکه در این مراسم حدود 30 شاعر از سرتاسر کشور به شعرخوانی پرداختند، اظهار داشت: ابراهیم قبله آرباطان یک بار دیگر در سال 1386 به عنوان نفر اول شعر دفاع مقدس کشور که اثرش از بین 16000 اثر برگزیده شده بود، در محضر رهبری به شعرخوانی پرداخته بود و تالیف پنج کتاب شعر و کسب بیش از 150 عنوان مقام ملی و بین المللی در زمینه شعر از افتخارات این شاعر تبریزی می باشد.

وی اضافه کرد: مهران عباسیان نیز از شاعران با استعداد و توانای استان، بخصوص در زمینه شعر ترکی است که مقام های زیادی را در جشنواره های شعری کسب نموده است.

پس از خوانش شعر توسط مهران عباسیان، رهبر انقلاب فرمودند: آفرین خیلی خوب بود، اول که گفتید: «من بیر توفنگم آما سنه گولله آتمارام/بارماق توخونمایینجا منه٬ گولله آتمارام» ترسیدم، ولی بعد خیالمان راحت شد.

در ادامه شعر ابراهیم قبله آرباطان که به حضرت زینب(س) و مدافعان حرم شان تقدیم شد و شعر مهران عباسیان با موضوع تفنگ، را باهم زمزمه می کنیم؛

***

کعبه اسم تو، منا اسم تو، زمزم اسم توست

ندبه اسمِ تو، شفا اسم تو، مرهم اسم توست

عشق، یعنی« کلنا عباسک یا زینبا»

پشت جبهه اسم تو، خط مقدم اسم توست

از عراق و شام با دستار خونین می گذشت...

اسم تو؛ وقتی تمام لشکر غم اسم توست

حضرت محمل نشین، بانوی چادر آتشین

با هزاران اسم، شاید اسم اعظم؛ اسم توست

آسیه، هاجر، رقیه، ساره، حوا اسم توست

ای که اسم توست زهرا، ای که مریم اسم توست

اسم تو ییلاق و قشلاق پرستوهای آه

سرد و گرم گونه از بارانِ نم نم، اسم توست

پرچم سرخت به دست و چادر سبزت به سر

ماه شعبان اسم تو، ماه محرم اسم توست

اسمت ای زن پرچم بالا بلندی هاست تا....

عصمت زن با شکیباییش، هر دم اسم توست

ابراهیم قبله آرباطان

****

من بیر توفنگم آما سنه گولله آتمارام

بارماق توخونمایینجا منه٬ گولله آتمارام

غیرت بیر عؤمرودور منه ضامیندی قارداشیم!

غیرتلی یم گلن-گئدنه گولله آتمارام

باخ!قونداغیم وطن آغاجیندان یونولموش آخ

مین ایل غریب قالام وطنه گولله آتمارام

بیر دفعه چنلی بئلده اوتاندیم کور اوغلودان

آج قورددا دالدالانسا چنه گولله آتمارام

من قییمارام ماشام باهارا هئی قان اوددورا

من لاله بسله ین چمنه گولله آتمارام

بیر شاعر آسلاییب منی چینیندن آج گزیر

اؤلسمده قارداشیم تومنه گولله آتمارام....

مهران عباسیان

ارسال نظرات