کاظم میرجلیلی گفت: نخستین محموله محصولات کشاورزی شامل یکصد تن صیفی و سبزی با یک فروند هواپیما از این استان به کشور قطر صادر شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۳۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، کاظم میرجلیلی رئیس کمیسیون کشاورزی البرز با اشاره به حصر اقتصادی امیرنشین قطر توسط چند کشور به سرکردگی عربستان سعودی افزود: این محموله با یک فروندهواپیمای 747 ایران ایر روز گذشته در کمتر از 12 ساعت بسته بندی و به قطر صادر کرد.

استان البرز پیشتاز در تامین نیازهای غذایی مردم قطر

وی افزود: واحدهای تولیدی استان البرز برای صادرات انواع کالاهای مورد نیاز مردم قطر به ویژه مواد غذایی و دارویی به آن کشور در کوتاه ترین مدت آمادگی کامل دارند. 

میر جلیلی گفت: از رایزن بازرگانی سفارت ایران در کشور قطر انتظار می رود نیازهای تجار، بازرگانان و بازارآن کشور را مورد بررسی قرار داده تا نسبت به صادرات محصولات و کالاهای مورد نیاز وقت اقدام شود.

 رئیس کمیسیون کشاورزی البرز تاکید کرد : بخش خصوصی از وزارت امورخارجه انتظار دارد همانگونه که دربحث سیاسی همواره موفق بوده در بخش تجاری نیز رایزنی های اقتصادی در اقصی نقاط جهان داشته باشد.

وی حضور موثر و پایداردر بحث صادرات کالا به کشور قطر را مستلزم صادرات محصولات بسیار مرغوب و مطابق با استانداردهای تعیین شده عنوان کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی البرز خطاب به دست اندرکاران تولید و صادرات گفت: اگر تنها یک یا دو مورد محصول نامرغوب به قطر یا هر کشور دیگری صادر شود، زمینه بد بینی نسبت به محصولات تولید ایران در کشورهای مقصد فراهم خواهد شد. 

میر جلیلی تصریح کرد: کشور قطر با جمعیت 2 ونیم میلیون نفر دارای منابع بسیار غنی نفت بوده و یکی از کشورهای بسیار ثروتمند منطقه است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه صادرات به قطر برای بخش خصوصی کشورمان می تواند یک فرصت کم نظیر در عرصه اقتصادی به همراه داشته باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات