در طرح مودت بسیجیان کمیجان مطرح شد؛

ایجاد بحران هویت ملی و دینی از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی

کارشناس شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا استان مرکزی گفت: یکی از آثار فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی در جوامع، به خصوص جوامع در جهان سوم، ایجاد بحران هویت ملی و دینی است.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۳۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همایش سالیانه طرح مودّت و ضیافت افطاری با حضور خانواده شهدا، فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت سپاه ناحیه کمیجان به همراه خانواده‌هایشان با هدف بهره‌گیری کامل از فضای معنوی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

سروان راهزانی کارشناس شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا استان مرکزی در این همایش با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: فضای مجازی عرصه وسیعی از اطلاعات و نمودهای مختلف معنایی را ایجاد می‌کند که افراد در مواجهه با این فضا و تکثر منابع، در ساخت هویت، دچار سردرگمی می‏شوند.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای منفی شبکه‌های اجتماعی برای عموم تبیین نشده است، گفت: یکی از آثار فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی در جوامع، به خصوص جوامع در حال گذار، ایجاد بحران هویت ملی و دینی است.

راهزانی با تاکید بر ضرورت ضرورت آگاه سازی افراد جامعه از شگردها، ترفندها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی باتوجه به گسترش رسانه‌های مجازی، گفت: شبکه‌های اجتماعی امروزه به عنوان رسانه جایگزین، جوان و آنلاین وارد میدان شده و متاسفانه استقبال نسل جوان از این شبکه‌ها به شدت در حال افزایش است که تبعات ناشی از استفاده‌های غیر اصولی و علمی از آن می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی دامن زند .

کارشناس شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا استان مرکزی شبکه‌های مجازی را ابزار جنگ نرم دشمن دانست و گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال نابودی خانواده‌هاست. نیاز به ارتباط، تعامل و تبادل اطلاعات یکی از نیازهای اساسی نوع بشر و مهم ترین مهارت در تحکیم بنیان و ایجاد فضای گرم در خانواده‌ها است.

وی افزود: عطش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان وجود دارد و اگر به درستی هدایت نشود، ممکن است به بیراهه برود. آموزه‌های دینی و آموزش جوانان از سوی خانواده و دیگر نهادهای آموزشی و اجتماعی موجب کنترل و کاهش آسیب‌های فضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی می‌شوند.

راهزانی تاکید کرد: با آموزش صحیح، جوان ما چارچوب‌های استفاده از این فضاها را می‌شناسند و از آن‌ها به درستی بهره‌برداری خواهند کرد. بایستی هوشیار باشیم چراکه غربی‌ها تلاش دارند تا با سیاست اشاعه فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در کشورها و جوامع اسلامی، جنگی نرم را اداره کنند و برای رسیدن به مقصود خود از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارها استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار