رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد؛
فاضلیان گفت: ایجاد مانع در مسیر پروژه‌هایی که جز انجام آن، چاره‌ای پیش روی دستگاه‌ها نیست منجر به هدرفت سرمایه‌های مادی و معنوی مردم می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۵۲۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز در سال 96 برگزار شد.

تسریع در رفع موانع مسیر احداث پل رودخانه بیلقان

در این نشست که با هدف بررسی مشکلات اراضی مربوط به محل احداث پل کمربند شمالی بر روی رودخانه بیلقان برگزار شد احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه وظیفه این شورا حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است گفت: در این شورا به هیچ عنوان تصمیمی برای خروج یک بخش از اراضی ملی از محدوده آن گرفته نمی‌شود و فلسفه شورا صرفا در راستای حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در راستای حمایت از اراضی ملی تعارفی با هیچ ارگان یا فردی ندارد اضافه کرد: تلاش این شورا، تاکنون این بوده است که علاوه بر حفاظت از منابع ملی، در مسیر گره‌گشایی از مشکلات نیز قدم بردارد تا مسیر سرمایه‌گذاری و تولید دچار مشکل نشود؛ البته این حمایت تنها در مواقعی است که مسیر قانونی طی شده باشد و حقوق بیت المال نیز محفوظ بماند.

رئیس کل دادگستری استان البرز بر رفع موانع احداث کمربند شمالی در چارچوب قانون تاکید کرد و اظهار داشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا این پروژه به موقع به اتمام برسد تا مردم استان از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: ایجاد مانع در مسیر پروژه‌هایی که جز انجام آن، چاره‌ای پیش روی دستگاه‌ها نیست منجر به هدرفت سرمایه‌های مادی و معنوی مردم می‌شود بنابراین دستگاه‌های مختلف باید با در نظر گرفتن منافع مردم و موضوعات زیست محیطی زمینه تسریع در احداث پل کمربند شمالی بر روی رودخانه بیلقان را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز بزرگترین مشکل در روند احداث این پل را تعیین تکلیف چند ویلایی عنوان کرد که در مسیر احداث پل قرار دارند و گفت: به منظور حل سریع مشکل و تعیین وضعیت عرصه بناهای احداثی از نظر ملی بودن، لازم است کارگروهی با مسئولیت اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل و با بررسی‌های لازم نتیجه را حداکثر ظرف یک ماه به دبیرخانه شورا اطلاع دهند.

 در نشست شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج، محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس، شهردار کلانشهر کرج، معاونان رئیس کل و مسئولان ادارات عضو شورا حضور داشتند.

ارسال نظرات