خبرهای داغ:
رئیس عقیدتی و سیاسی اداره زندان هشترود:
رئیس عقیدتی و سیاسی اداره زندان هشترود در جلسه اخلاق کارکنان سپاه این شهرستان با اشاره به هدف جهاد در اسلام گفت: هدف از جهاد در اسلام، تنها در راه خدا مردن است و در قرآن کریم نیز به جهاد در راه خدا اشاره شده است، هدفی که اسلام برای جهاد مشخص کرده، در همه ابعاد جنگ اثرگذار است و هرگاه پیکار در راه خدا باشد تعدی و تجاوز روا نمی باشد.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۱۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید جعفر موسوی در ادامه با اشاره به فلسفه جهاد افزود: دفاع کردن یکی از چرایی و فلسفه جهاد است چرا که دفاع امری است که در فطرت همه موجودات است، اگر امر دفاع نباشد و مظلوم در برابر ظالم سکوت کند، قطعا زمین را فساد فرا خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رفع مانع از ایمان و توحید نیز یکی دیگر از فلسفه جهاد است چراکه ما معتقدیم که توحید همانند آزادی، یکی از حقوق مربوط به تمامی انسان ها است و دفاع از آن امری مشروع و پسندیده است و تنها زمانی همه انسان ها می توانند از آن بهرمند شوند که شرک از میان برود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مقصود از برافتادن شرک و کفر این نیست که همه مردم روی زمین موحد شوند بلکه منظور این است که نظام حاکم برجهان، نظامی الهی و توحیدی باشد.

ارسال نظرات