فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در گفت‎وگو با «بسیج»:

اجبار، اکراه، استخدام و مجذوب‌سازی؛ مولفه‌های قدرت هوشمند دشمن است

فرمانده سپاه ناحیه درگز گفت: دشمن با استفاده از ابزار های اجبار، اکراه، استخدام و مجذوب سازی سعی در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۳۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
سرهنگ دوم پاسدار محمد رضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تسلیت شهادت تعدادی از هم وطنان در حادثه تروریستی تهران گفت: انجام این گونه حوادث تلخ در تاریخ ایران برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد، استکبار جهانی با دشمنی دیرینه ای که با انقلاب اسلامی و اندیشه های آن دارد بارها دست به چنین اقدامات کور دلانه ای در ایران زده است.
 
وی بروز این گونه حوادث زشت و غیر انسانی را بیانگر استیصال استکبار و گروه های تروریستی برشمرد و افزود: در چنین شرایطی حفظ و ایجاد اتحاد و همدلی به عنوان بهترین راه حل باید در پیش گرفته شود.
 
غفاری در ادامه گفت: امروز دشمنان ما با در اختیار داشتن سه قدرت نرم، سخت و نیمه سخت به دنبال ضربه به نظام ما می باشند لذا تنها راه مقابله نیروهای انقلابی در برابر این توطئه های مستکبران استفاده از قدرت هوشمند انقلاب است.
 
فرمانده سپاه درگز از ابزار قدرت هوشمند در دست دشمن نام برد و گفت: اجبار، اکراه، استخدام و مجذوب سازی چهار مولفه قدرت هوشمند دشمن است.
 
وی در توضیح استفاده از قدرت اجبار و اکراه گفت: دشمن با استفاده از قدرت اجبار تلاش دارد تا به خودش اعتبار ببخشد لذا همیشه بحث تهدید و گزینه ی نظامی را مطرح می کند و استفاده از قدرت اکراه یعنی وادار کردن یک سیستم که مطابق امیال آنها کار کنند، همانند کاری که امروز عربستان و برخی دیگر کشور ها با قطر می خواهند انجام دهند.
 
غفاری استخدام را یکی دیگر از مولفه های استفاده از این قدرت خواند و گفت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود، افرادی را در جامعه شناسایی می کنند که اهداف آنان را پیگیری کنند چه به صورت آگاهانه و چه غیر آگاهانه و نمونه این مولفه را ما امروز در جریان این حادثه تروریستی در فضای مجازی و اظهار نظر ها شاهد هستیم.
 
فرمانده سپاه درگز در پایان با اشاره به قدرت مجذوب سازی دشمن گفت: مجذوب سازی یعنی افکار و رفتار دیگران را برای فردی جذاب نشان دادن تا با استفاده از این احساسات و عواطف بتوانند جای عشق و نفرت را عوض کنند و بدین وسیله تصوری ذهنی را در ما بوجود آورند به فرض مثال ایجاد تصور مثبت نسبت به نامحرم و دیگر اینکه قلب ما را نسبت به ارزشها و واقعیت ها سیاه نمایند تا در نهایت بتوانند تغییر در رفتار ها را ایجاد کنند و از این طرق دشمن می خواهد اعمال نفوذ می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها