نائب رئیس شورای اسلامی کار کشور؛

تجهیزات بخش تولید باید بروزرسانی شوند

نائب رئیس شورای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه تجهیزات تولید کارخانه‌ها باید بروزرسانی شوند، گفت: واگذاری کارخانجات تولیدی به بخش خصوصی باید با توجه به تخصص و تجربه صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۹۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
 به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، ابوالفضل پوروفایی رئیس امور اداری کارخانه نورد آلومینیوم اراک و همچنین نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به زمینه فعالیت این کارخانه اظهار داشت: کارخانه نورد آلومینیوم سازی اراک از سال 72 به بخش خصوصی واگذار شد و فعالیت این کارخانه در حوزه تولید ورق‌های آلومینیومی و ورق‌های کامپوزیت که در نماهای ساختمانی استفاده می‌شود است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر علی رغم مشکلات فراوانی که بر سر راه تولید وجود دارند حدود 70 تا 80 درصد نیاز داخل به ورق آلومینیوم در داخل کشور تامین می‌شود.

نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با توجه به وضعیت صادرات در این حوزه اظهار داشت: به طور جدی در زمینه صادرات وارد نشده‌ایم و بیشتر سعی ما بر اینست تا ابتدا بتوایم پاسخگوی تمام نیازهای داخل باشیم علی رغم اینکه به کشورهایی همچون عراق و افغانستان تا حدودی صادرات ورق آلومینیوم را داریم.

پوروفایی با عنوان اینکه واگذاری کارخانه نورد آلومینیوم اراک به بخش خصوصی یکی از واگذاری‌های صورت گرفته کارشناسی شده بود، بیان داشت: من همواره به عنوان عضوی از تشکلهای کارگری همواره به نحوه واگذاری های صورت گرفته کارخانجات به بخش خصوصی انتقاد داشتم و حرف ما این بود که کارخانجات باید به افراد متخصص و مجرب در حوزه صنعت و تولید واگذار شود که متاسفانه در 90 درصد موارد این موضوع رعایت نمی‌شد و این واگذاری‌های نامناسب باعث ورشکستی بیشتر این واحدهای تولیدی شده است.

وی افزود: خوشبختانه واگذاری صورت گرفته در شرکت نورد آلومینیوم کار بسیار صحیح و حساب شده‌ای بود و خوشبختانه تا به امروز مشکل خاصی نداشتیم و حتی حقوق کارگران نیز بدون یک روز تاخیر همیشه واریز شده است.

نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز تولید و صنعت ما با آن مواجه است بروز نبودن تجهیزات و خط تولید است که با بروز رسانی این موارد در ارتقای کیفیت تولید و رضایتمندی مشتریان بسیار موثر خواهد بود.


ارسال نظرات