خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان فارس از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۷۲ پایگاه این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۷۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

رستم اکبری‌زاده  با بیان طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه و همراه شروع ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در استان فارس آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد، اظهار داشت: 72 پایگاه سنجش سلامت برای اجرای این طرح در این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه 14 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در شیراز راه‌اندازی می‌شود، گفت: تمام 72 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان استان فارس پایگاه ثابت هستند که با توجه به وجود روستاهای دور افتاده در برخی روزها با هماهنگی‌های انجام شده به صورت سیار فعالیت کرده و با حضور در روستاها و نقاط دورافتاده به آنها خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 75 هزار کلاس اولی با 6 سال سن تمام و حدود 9 هزار پیش دبستانی با 5 سال سن تمام در این طرح شرکت کنند، افزود: سال گذشته 71 هزار کلاس اولی و 9 هزار پیش‌دبستانی در این طرح شرکت کردند.

وی با بیان اینکه انجام طرح سنجش سلامت برای نوآموزان بدو ورود به دبستان اجباری است اما برای نوآموزان پیش‌دبستانی اختیاری است، عنوان کرد: هدف از جرای طرح سنجش برای نوآموزان پیش‌دبستانی این است که در صورتی که نوآموز مشکلی دارد با مداخله زودتر به مشکل وی رسیدگی شود.

اکبری‌زاده بیان کرد: پایگاه‌های سنجش سلامت برای سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی (با 5 سال سن تمام) به هر تعداد که مراجعه شود آمادگی دارند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.  

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان از نظر شنیداری، گفتاری، آمادگی تحصیلی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون و خدمات توانبخشی غربالگری می‌شوند، گفت: هزینه طرح سنجش سلامت برای هر نوآموز 20 هزار تومان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها