خبرهای داغ:

راه‌اندازی تشکل صادراتی صنایع دستی ثبت جهانی خاتم را سرعت می‌دهد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به راه‌اندازی تشکل صادراتی صنایع دستی، این امر را سرعت‌بخش ثبت جهانی هنر خاتم عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۴۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

زهرا الحمدی با اشاره به اینکه نتیجه شورای راهبردی برای ثبت شیراز به عنوان شهر ملی خاتم هنوز اعلام نشده است، اظهار داشت: برای ثبت جهانی هنر خاتم و شیراز به عنوان شهر جهانی این هنر ابتدا باید در شورای راهبردی ثبت ملی آن انجام شود. 

وی با بیان اینکه راهکارهای متفاوتی برای سرعت بخشیدن به این امر وجود دارد، گفت: راه‌اندازی تشکل صادراتی صنایع دستی می‌تواند به ثبت ملی و جهانی خاتم سرعت بخشد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: این تشکل با همکاری اتاق بازرگانی استان فارس و شیراز راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر افرادی که متقاضی عضویت در این تشکل بودند، برای راه‌اندازی معرفی شدند. 

الحمدی با بیان اینکه راه‌اندازی تشکل صادراتی صنایع دستی استان فارس نقش مهمی در افزایش کیفی و کمی صادرات خاتم و صنایع دستی دارد، بیان کرد:  اتاق بازرگانی باید مجمع عمومی تشکل را اعلام کند و پس آن جزئیات فعالیت‌ها و محورهای آن مشخص می‌شود. 

به گزارش تسنیم کسب عنوان جهانی خاتم برای شهر شیراز از آذرماه 95 توسط میراث فرهنگی استان فارس اعلام شد و تاکنون دبیرخانه رسمی برای فراهم کردن مقدمات این عنوان تشکیل شده است.

تاکنون شهرهای تبریز به‌عنوان «شهر جهانی فرش»، اصفهان به‌عنوان «شهر جهانی صنایع‌دستی»، لالجین به‌عنوان «شهر جهانی سفال» و مشهد به‌عنوان «شهر جهانی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی» ثبت شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها