خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف اختلاس بانکی در شیراز خبر داد و گفت: یک فقره اختلاس بانکی به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال در یکی از بانک‌های شیراز صورت گرفت که متهم دستگیر شده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۳۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
سردار احمدعلی گودرزی  با تشریح موضوعات کشف متهمین موضوع اختلاس بانکی و دعانویسان و رمالان اظهار داشت: کارشناسان پلیس آگاهی یک فقره اختلاس بانکی به مبلغ 52 میلیارد و 400 میلیون ریال در یکی از بانک‌های شیراز کشف و متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی گفت: در این پرونده رئیس شعبه یکی از بانک‌های شیراز، از دو سال گذشته تاکنون با جعل سند و امضاء، تسهیلاتی را به بستگان نزدیک خود پرداخت کرده که این تسهیلات در قالب قراردادهایی با شرکت‌های صوری، تامین و پرداخت شده بود.

گودرزی با بیان اینکه در موضوع دیگر کشفیات اخیر آگاهی فارس متهمانی که با دعانویسی و رمالی در شهرستان‌های شیراز، فسا، داراب، کوار و بوانات کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند افزود: ماموران پلیس بعد از پیگیری‌های مستمر در 6 خرداد ماه  امسال این دو نفر را در یکی از روستاها و در حین کلاهبرداری دستگیر می‌کنند و تاکنون 300 فقره پرونده شکایت از این افراد طرح شده است.

رئیس پلیس استان فارس از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی نیز خبر داد که با هک رایانه‌ و تلفن‌های همراه افراد نسبت به تهدید و اخاذی و کلاهبرداری از آنان اقدام می‌کرده است. 

فرمانده انتظامی استان فارس  با بیان اینکه متهم یک مورد سابقه کیفری کلاهبرداری در سال 94 در پرونده دارد، گفت: در سال 94 این فرد توسط پلیس فتا در فارس دستگیر و روانه زندان می‌شود اما در زندان با در اختیار داشتن تعداد سیم کارت‌های متعدد با هک حساب‌های مشترکین بانک، بدهی شاکیان را تامین و پرداخت کرده و بعد از حدود 2 سال از زندان آزاد می‌شود.

رئیس پلیس استان فارس با انتقاد از اینکه هزینه ارتکاب برخی جرائم در ایران پائین است، گفت: اینکه یک زندانی که به واسطه ارتکاب جرمی محکوم و محبوس می‌شود چگونه باید 70 سیم کارت تلفن همراه داشته باشد، سوال برانگیز است.

گودرزی با اشاره به تشکیل 5 پرونده کلاهبرداری برای این متهم، بیان کرد: این فرد بیشتر با عنوان طراحی سایت و دکوراسیون داخلی، اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است بنابراین شهروندان اگر شکایتی دارند برای تشکیل پرونده و پیگیری موضوع به پلیس مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها