خبرهای داغ:
افتتاح بیش از ۱۵ طرح عمرانی ورزشی در سال جدید و آغاز ساخت ۵۲ طرح عمرانی ورزشی در نقاط مختلف استان فارس به ویژه مناطق حاشیه‌ای شیراز و کمتربرخوردار این استان را به کارگاه بزرگ عمرانی ورزشی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۳۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
از اواخر خردادماه سال 94 با انتصاب حیدرعلی کامیاب به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس برگ دیگری از کارنامه ورزشی استان فارس رقم خورد و تحولی عظیم در ورزش این استان به ویژه اجرای طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی رقم خورده است. طرح‌هایی که تعدادشان به بیش از 300 طرح می‌رسید و امسال به خط پایان می‌رسند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه ورزش٬ امروز یک انقلاب عظیم عمرانی در ورزش استان فارس اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد با کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های جدید ورزشی این نهضت عمرانی در ساخت و سازهای ورزشی با یک مدیریت جهادی در حوزه ورزش فارس ادامه یابد.

 به اعتقاد کارشناسان و فعالان حوزه ورزش آنچه در این چند سال گذشته در توسعه زیرساخت‌های عمرانی ورزش استان فارس اتفاق افتاده یک حرکت ماندگار و جهادی است که بسیاری از آن تاکنون  در کارنامه فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان فارس بی‌سابقه بوده است.

فعالان حوزه ورزش و به ویژه نمایندگان مجلس بر این باورند در طی سال‌های گذشته ورزش در نقاط کمتربرخوردار نیز در حال پوست اندازی و توسعه یافتن است و سرانه ورزش نیز افزایش یافته است.

آنان بر این باورند یکی از فعالیت‌های عمرانی ماندگار که پس از 22 سال انتظار پایان یافت ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت و آماده میزبانی از مسابقات فوتبال ملی و حتی بین‌المللی است.

همچنین در چند سال گذشته تیم‌های ورزشی استان فارس نیز به نوعی احیاء شده و این استان در لیگ‌های برتر نیز دارای نماینده است. تنها مشکل این استان در فوتبال است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مسئولان ورزش استان فارس بر این تلاشند تا تیم‌هایی همانند فجر شهیدسپاسی و برق شیراز که در دسته یک هستند به لیگ برتر فوتبال آمده و دوباره شیرازی‌ها برای تشویق تیم خود به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه پارس شیراز نیز میزبان آنان باشد.

خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه ورزش پرداخته است.

حیدرعلی کامیاب در این زمینه با اشاره به افتتاح 15 طرح ورزشی استان فارس در سال 96 اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ورزشگاه 50 هزار نفری پارس،خانه وزنه‌برداری،سالن چند منظوره رازیانه‌کاری ممسنی، سالن چند منظوره دهستان  خبریز ارسنجان،سالن چند منظوره کورده خنج و چمن طبیعی شهرستان داراب بوده است.

کامیاب تصریح کرد: همچنین ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان داراب، سالن روستای کردشول پاسارگاد، چمن مصنوعی خیر ساز مهرچمن مصنوعی محمله خنج، چمن مصنوعی دشمن زیاری بیضا،چمن مصنوعی شهید آباد خرمبید، سالن خیر ساز روستای سده خنج،سالن خیر ساز بدنسازی روستای سده خنج و زورخانه ارسنجان از دیگر طرح‌های عمرانی ورزش فارس بوده که در سال 96 افتتاح شده است.

وی به طرح‌های آماده افتتاح اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل زمین‌های چمن مصنوعی شهرستان خرامه، سروستان،کوار، اکبرآباد،سالن چند منظوره بکان اقلید،سالن چند منظوره دژکرد اقلید، سالن چند منظوره شهرستان لار،سالن کنارتخته کازرون و سالن ابوالحیات کازرون است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاح شده و طرح‌هایی که آماده افتتاح است معادل 85 میلیارد تومان است.

کامیاب بیان کرد: همچنین در بخش تعمیرات و بازسازی استخر اقلید، استخر سپیدان، خانه ژیمناستیک شیراز و استخر جهرم با اعتباری معادل دو میلیارد تومان  تعمیر و بازسازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: چهار سالن چند منظوره به همراه 15 زمین چمن مصنوعی در ممسنی و رستم، سالن چند منظوره حشمتیه آباده،سالن چند منظوره مظفر آباد خرم بی ،زمین چمن مصنوعی بخش سرچهان بوانات ،سالن چند منظوره بانش سپیدان ،سالن چند منظوره کوشک هزار سپیدان ،چمن مصنوعی شیخ عبود سپیدان و چمن مصنوعی قلعه نوسپیدان از طرح‌های جدید است که ساخت آن آغاز شده و امیدواریم بسیاری از این طرح‌ها در مدت شش ماه آینده افتتاح شود.

کامیاب از دیگر طرح‌هایی که ساخت آن آغاز شده اشاره و از مهم‌ترین آن را سالن ورزشی بانوان مرودشت، زمین چمن مصنوعی داراب  به همراه چهار زمین چمن مصنوعی در روستاهای داراب، چمن مصنوعی شهر پیر زرین دشت، چمن مصنوعی خنج، فراشبند،قیروکارزین ، ایج استهبا ، نی ریز ،فیروز آباد و میمند عنوان کرد.

وی گفت: همچنین ساخت کمپ رهبران جوان سپیدان، ساخت سالن ورزشی چند منظوره ده نو شیراز، سلطان آباد شیراز، دو چمن مصنوعی روستایی خرم بید،  2 چمن مصنوعی روستایی آباده، چمن مصنوعی فیشور لار،سالن چند منظوره فیشور لار خیر ساز و چمن مصنوعی استاندارد شیراز ساخت آن آغاز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه برای طرح‌های در دست ساخت ورزش و جوانان فارس اعتباری معادل 51 میلیارد تومان اختصاص داده شده است گفت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها کمپ رهبران جوان در سپیدان است که اجرای آن آغاز شده و امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

کامیاب همچنین با اشاره به  پروژه‌های ورزشی آماده افتتاح استان فارس در هفته دولت گفت: این طرح‌ها شامل خوابگاه لار،خوابگاه خنج، چمن مصنوعی کوار،سالن محبی گراش، استخرسرپوشیده نور آباد،سالن چند منظوره باغ صفا بوانات، چمن مصنوعی ارسنجان،سالن تخصصی داراب،سالن تخصصی سپیدان،خوابگاه قیروکارزین ، خوابگاه آباده و ده‌ها مکان ورزشی دیگر با اعتباری معادل 30 میلیارد تومان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها