خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه تا چندماه آینده عملیات عمرانی خط یک متروی شیراز به پایان می‌رسد، گفت: بر این اساس قطار شهری شیراز به میدان الله در محل ورودی فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲۳۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

اسدالله حاجی‌زمانی  با بیان اینکه طول خط یک متروی شیراز 24.5 کیلومتر است و از میدان احسان آغاز و تا میدان الله (گل سرخ) ادامه دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 14 کیلومتر از این مسیر از میدان احسان تا چهارراه زند در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در چند ماه آینده 10.5 کیلومتر باقی‌مانده از چهارراه زند تا میدان الله افتتاح شود و شهروندان فرهیخته شیرازی بتوانند از مترو استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به اینکه از میدان ولی‌عصر(عج) تا میدان الله 9 ایستگاه مترو وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست چهار ایستگاه از این تعداد ایستگاه شامل ایستگاه میدان ولی‌عصر(عج)، ایستگاه فضیلت، ایستگاه شهید دوران ابتدای خیابان شهید دوران در درب دوم پایگاه و ایستگاه شهید دستغیب در میدان الله و گل سرخ به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌زمانی تصریح کرد: مابقی ایستگاه‌ها نیز با یک برنامه‌زمان‌بندی تا چند ماه  پس از زمان بهره‌برداری به‌مرور افتتاح و  وارد چرخه خدمات می‌شوند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر 9 ایستگاه مترو در حال بهره‌برداری است که مجموع ایستگاه‌ها به 13 ایستگاه می‌رسد و هفت ایستگاه دیگر نیز با گذشت زمان وارد مرحله بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: برای ساخت هر ایستگاه مترو بین 50 تا 70 میلیارد تومان هزینه می‌شود و در آن امکاناتی از جمله سیگنالینگ، سامانه اعلام و اطفاء حریق، تهویه هوا، شبکه ریلی، شبکه برق بالاسری و سایر تجهیزات شهر زیرزمینی شامل نور و هوا تأمین می‌شود.

حاجی‌زمانی همچنین به آخرین وضعیت اجرای ایستگاه وکیل اشاره کرد و گفت: این ایستگاه به‌طول 105 متر در حال اجرا است که به‌زودی عملیات سازه آن پایان یافته و احداث سکو به‌همراه ریل‌گذاری و برق بالاسری آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز افزود: مدت زمان عملیات اجرایی این طرح تا پایان تیرماه امسال پیش‌بینی شده و پس از آن ساخت دروازه‌های ورودی و خروجی آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها