معاون اداری مالی فرمانداری ویژه ری:
خبرگزاری بسیج: معاون اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری، تخصصی شدن فعالیت موسسات خیریه را راهی برای ساماندهی بهینه این موسسات ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۵۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه ری، مهدی مجیدی معاون اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری، در جلسه ساماندهی و نظارت بر موسسات خیریه که در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، گفت: «به واسطه مذهبی بودن شهرستان ری، موسسات خیریه حضور پر رنگی دارند و بسیاری از گروه ها نیز به صورت خودجوش در این زمینه، فعالند.»

وی در مورد مجوز فعالیت این قبیل موسسات اظهار داشت: «بسیاری از این نهادهای خیریه بر اساس قانون فعلی، از فرمانداری مجوز گرفته اند و برخی نیز از گذشته و طبق قانون پیشین، مجوزشان را از نیروی انتظامی اخذ کرده اند.»

معاون اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری، با اشاره به تعدد مراکز صدور مجوز در مورد موسسات خیریه گفت: «رسالت این کارگروه که بر اساس مصوبه هیئت نظارت استان تشکیل شده است، نظارت بر عملکرد موسسات خیریه است زیرا که تعدد مراکز صادر کننده مجوز باعث شده است که با تراکم این گونه موسسات مواجه باشیم.»

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که این کارگروه نقطه عطفی در بهینه سازی سازماندهی موسسات خیریه باشد، گفت: «باید این موسساتی که با انگیزه خدمت و دستگیری از مردم تشکیل می شوند، مورد نظارت قرار گیرند تا خدای نکرده با سو استفاده های احتمالی به اعتماد مردم خدشه وارد نکنند.»

مجیدی ضمن تاکید بر ضرورت نظارت بر موسساتی که کارویژه خیریه را برای خود تعریف کرده اند، اظهار داشت: «مثلث کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان های مردم نهادی که زیر نظر معاونت سیاسی فرمانداری هستند، می توانند نقش عمده ای بر نظارت و سامان یابی این موسسات ایفا کنند.»

 

ارسال نظرات