خبرهای داغ:
مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: مطالعات تفصیلی بیش از 650 هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان انجام شده که با تخصیص اعتبارات عملیات اجرائی آنها را شروع خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۲۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
اسفندیار خزائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید بیشتر به آن پرداخته شود بحث آب و توجه به تولید این منبع حیاتی است.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری وآب‌خوانداری را در کنترل رواناب، تولیدعلوفه، استحصال آب و جلوگیری از فرسایش بسیار مهم و اثرگذار دانست و بیان داشت: ما فقط به دنبال بحث صرفه جوئی در مصرف آب هستیم و توجه کمتری به دنبال تولید آن هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان تصریح کرد: این در حالی است که اجرای هرهکتار عملیات آبخیزداری 270 مترمکعب متر رواناب، 81 مترمکعب استحصال آب، 100 کیلو گرم علوفه و 2 تن فرسایش خاک را کنترل می کند.

وی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری را حفاظت خاک و جلوگیری از بروز سیل و رسوب و فرسایش عنوان کرد و گفت: مطالعات تفصیلی بیش از 650 هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان انجام شده که با تخصیص اعتبارات در راستای تقویت و بهبود منابع پایه آب و خاک استان عملیات اجرائی آنها را شروع خواهیم کرد.

خزائی منابع طبیعی را به عنوان مادر بخش کشاورزی، صنعت و رونق تولید و اشتغال عنوان کرد و بر لزوم توجه و افزایش و تخصیص به موقع اعتبارات این بخش تاکید کرد.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و تقویت پوشش گیاهی را مهمترین راه علاج بحران کم آبی دانست و تصریح کرد: بدون تردید مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تابا کمک مردم، رسانه های دیداری و نوشتاری، آموزش و ترویج و فرهنگ سازی حفظ انفال و منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات