تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) تاکید کرد
تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند در امامزادگان، بهترين راهكار برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۰۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک با حضور پر شور زائرین و محبان اهل بیت(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینخانی تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان گفت: در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم ویژه‌ای با حضور گسترده زائرین در محوطه آستان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

وی با تأكيد بر اينكه امامزادگان عامل مهمی برای تقويت آموزه‌های دينی به‌شمار می‌رود، افزود: در مناسبت‌های مختلف سال ویژه ایام ولادت و شهادت برنامه‌های فرهنگی مطلوب و متنوعی را برای استفاده زائرین در مجموعه آستان برگزار می‌شود که با توجه به حضور گسترده و پرشور زائرین شب‌های جمعه قرائت دعای کمیل، محفل انس با قرآن و نیز برپایی "خیمه‌های معرفت" برای طیف‌های سنی مختلف و دیگر برنامه‌های فرهنگی به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر زائرین از فضای معنوی را می‌توان نام برد.

تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) درخصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای شب‌های قدر در آستان مقدس این امامزاده گفت: طبق سنوات گذشته پیش‌بینی حضور جمع کثیری از زائرین را به مانند مناسبت‌های دیگر در شب‌های قدر خواهیم داشت که می‌طلبد با ارائه برنامه‌های معنوی و فرهنگی کارآمد و مطلوب و بهره‌مندی از شخصیت‌های مطرح برای اجرای برنامه‌ها، به نحو مطلوبی خدمات شایان و در خور حال زائرین ارائه شود.

حجت‌الاسلام حسینخانی قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مراسم ویژه قرآن به سر گرفتن از ساعت 22 تا 2 بامداد روز بعد را از جمله برنامه‌های اجرایی در این شب‌های معنوی برشمرد و گفت: برای رفاه حال زائرین تمامی امکانات مورد نیاز برنامه‌ریزی شده و جهت امنیت و آرامش عزیزان زائر تدابیر امنیتی ویژه‌ با مسئولین ذیربط اتخاذ شده است.

وی در پایان امن نگه‌داشتن بقاع متبرکه و خدمات صادقانه و خالصانه دست‌اندركاران بقاع را سبب رشد و افزايش باورها و اعتقادات دينی و كاهش فشارهای روانی جامعه دانست.

گفتنی است حجت‌السلام صلواتی سخنران مراسم جشن میلاد باسعادت کریم اهل بیت(ع) در آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان اراک بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات